عصر بازار

تقویت دلار مانع رشد قیمت طلا

عصر اعتبار- در پی تقویت دلار و صعود سهام آسیایی و حملات تروریستی شب گذشته در نیس فرانسه، در معاملات روز جمعه قیمت طلا کاهش یافت.

تقویت دلار مانع رشد قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات امروز بازارهای سهام آسیا به بالاترین سطح هشت ماه اخیر خود صعود کردند تا در آستانه ثبت یک هفته فوق‌العاده قرار بگیرند. این در حالی است که آمار اقتصادی فراتر از انتظار چین احساس ریسک را بالا برد. دلار آمریکا نیز به روند رو به شد خود ادامه داد و به بالاترین سطح سه هفته اخیر در برابر ین رسید.

    هر اونس طلا با ااندکی تغییر نسبت به روز گذشته در معاملات امروز یکهزار و 331 دلار و 60 سنت معامله شد. این در حالی است که روز گذشته طلا با لمس قیمت 1319 دلاری پایین‌ترین سطح خود از 30 ژوئن را تجربه کرده بود.
     
    برایان لن، مدیر عامل شرکت گلدسیلور سنترال اعلام کرد: «‌فلزات گرانبها در حال نفس‌کشیدن هستند. این فلزات در سال جاری و تاکنون واقعا خوب عمل کرده‌اند. بنابراین بازسازی قیمتی به درستی اتفاق افتاده است. همچنین بازارهای سهام نیز در حال حاضر، عملکرد خوبی دارند. طلا احتمال از حالا تحت فشار قرار خواهد گرفت و اگر آمار خرده‌فروشی ماه ژوئن آمریکا فراتر از انتظارات باشد قیمت طلا ممکن است به سطوح ضعیف پایان ژوئن بازگردد.»
          
    سه مقام فدرال‌رزرو اعلام کردند که با وجود اینکه نشانه‌هایی وجود دارد که خبر از رسیدن اقتصاد آمریکا به اشتغال کامل می‌دهد، در پاسخ به تصمیم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، هیچ عجله‌ای برای افزایش نرخ بهره وجود ندارد.
      
    دارایی‌ها در SPDR، بزرگترین صندوق معاملاتی طلا در روز پنجشنبه با افتی 0.25 درصدی به 962.86 تن رسید.
      
    جیمز استیل تحلیلگر HSBC اعلام کرد: « به نظر می‌رسد با اعتماد بیشتر بازارهای مالی، قیمت طلا آسیب‌پذیر باشد. در حال حاضر سطح مقاومت حداقلی پایین‌تر آمده است.»

    وانگ‌تائو تحلیلگر تکنیکال رویترز اعلام کرد: « با توجه به آنالیز اصلاحی فیوناتچی، انتظار می‌رود قیمت اونس به سطح 1313 دلاری سقوط کند.»

    در میان فلزات گرانبهای دیگر، هر اونس پالادیوم با لمس قیمت 652 دلاری به بالاترین سطح خود از اوایل نوامبر رسید. هر اونس نقره نیز با افتی 0.5 درصدی 20 دلار و19 سنت معامله شد. قیمت هر اونس پلاتین نیز با افتی 0.3 درصدی به 1095 دلار و 50 سنت رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو