عصر بازار

پیش‌بینی بانک جهانی از اوضاع اقتصاد ایران

عصر اعتبار- بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود در مورد شرایط اقتصادی خاورمیانه و شمال آفریقا، پیش‌بینی کرده میانگین رشد اقتصادی ایران در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ میلادی به ۴.۶ درصد برسد.

پیش‌بینی بانک جهانی از اوضاع اقتصاد ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، بانک جهانی در جدیدترین گزارشی که منتشر کرده، شرایط اقتصادی خاورمیانه و شمال آفریقا را منتشر کرده است که بر اساس آن، جمهوری اسلامی ایران، در فاصله دو سال آینده، میانگین سالانه 4.6 درصد رشد را تجربه خواهد کرد.

    در گزارش بانک جهانی آمده است که بخش عمده ای از رشد اقتصادی که طی سالهای 2016 تا 2018 محقق خواهد شد، از طریق سرمایه گذاری به دست خواهد آمد، به خصوص اینکه رفت و آمد هیات های تجاری و قراردادهایی که ایران در شرایط جدید اقتصاد خود به امضا رسانده است، ظرف دو سال آینده میلادی، به ثمر خواهد نشست.

    در این گزارش همچنین، برقراری ارتباط مالی با دنیا به عنوان یکی از عوامل رشد اقتصادی سالانه 4.6 درصدی عنوان شده است. همچنین در این گزارش اعلام شده که تورم در سال جاری میلادی در ایران تک رقمی شده و به 8.6 درصد خواهد رسید، اما در صورت افزایش قیمت نفت باید افزایش تورم را هم انتظار کشید، به نحوی که در فاصله سالهای 2017 تا 2018 پیش‌بینی افزایش نرخ تورم وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی