عصر بازار

ایثارگران تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرار دارند

عصر اعتبار- معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از قرار داشتن تمامی جانبازان، آزادگان و خانواده های معظم شهدا شامل(همسر، فرزندان و والدین) تحت پوشش بیمه عمر و حوادث خبر داد.

ایثارگران تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرار دارند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مهدی ایزدی، گفت: بر اساس ماده 46 قانون جامع خدمات ‌رسانی به ایثارگران، تمام ایثارگران باید تحت پوشش بیمه عمر و حوادث قرار داشته باشند.
وی ادامه داد: آن گروه از افراد تحت پوشش دستگاه های دولتی از طریق دستگاه متبوع و آن دسته از ایثارگران غیر شاغل که تحت پوشش بیمه عمر هیچ یک از دستگاه های دولتی نیستند از طریق بنیادشهید برای تحت پوشش بودن آنان اقدام می شود.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: آن دسته از ایثارگرانی که از بنیاد، حقوق دریافت نمی‌کنند و شمار آنان به حدود 260 هزار تن می رسد هم باید برای پرداخت حق بیمه سهم خود اقدام کنند.
ایزدی تصریح کرد: بر اساس قانون مقرر شده است 50 درصد حق بیمه در این موارد توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت شود و مابقی توسط خود ایثارگر بیمه ‌شده پرداخت شود.
وی اضافه کرد: در مواردی که ایثارگران حقوق خود را از بنیاد شهید و امور ایثارگران دریافت می ‌کنند، 50 درصد حق بیمه خود آنها از فیش حقوقی کسر می ‌شود و 50 درصد باقی‌ مانده از طریق بنیاد پرداخت می ‌شود.
ایزدی خاطرنشان کرد: ایثارگران با مراجعه به مراکز ارتباطات و مراجعات در سراسر کشور و دریافت رمز عبور از طریق سایت ایثار به نشانی www.isaar.ir، قسمت سامانه خدمات الکترونیکی ایثار، نسبت به ثبت نام و پرداخت 50 درصد هزینه بیمه عمر سال 1396 به صورت علی الحساب اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر 569 هزار جانباز در کشور بسر می برند که 330 هزار تن از این شمار زیر 25 درصد،‌230 هزار تن، بالای 25 درصد و 9 هزار و 600 تن هم 70 درصد جانبازی دارند.
همچنین 53 هزار تن، پدر شهید،‌110 هزار، مادر شهید، 63 هزار، همسر و 150 هزار تن، فرزند شهید هستند.

برچسب ها
پورسعید خلیلی