عصر بازار

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات برای اجرای برنامه های خرد روستایی

عصر اعتبار- وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت لایحه ایی به مجلس ارائه کرده است که درصورت تصویب، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات با نرخ سود ۱۴ درصد برای اجرای برنامه های خرد روستایی در زمینه صنایع تبدیلی در حوزه های مختلف تخصیص داده می شود.

اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات برای اجرای برنامه های خرد روستایی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمود حجتی شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی و برنامه ریزی و توسعه استان ایلام اظهار کرد: کشور باید به جای خام فروشی، فروش فله ای و بدون بسته بندی مناسب به طور جدی به سمت ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته بندی برود.

وی با بیان اینکه ایران با وجود بهره مندی از ظرفیت های عظیم طبیعی می تواند به رشد قابل توجهی در جهان برسد، افزود: بدست آوردن بازار برای فروش محصولات کشاورزی نیازمند داشتن صنایع تبدیلی و بسته بندی مطابق با نیاز بازار روز جهان است.
به گفته وی، کشورهای هند و چین با تکیه بر صنایع خرد و صنایع تبدیلی و با تقویت صنعت بسته بندی در حوزه های مختلف به ویژه کشاورزی ضمن دستیابی به اقتصاد پایدار و اشتغال قدرتمند، کشور خود را در این زمینه ها به پویایی جهانی رسانده اند.
حجتی تاکید کرد: ایجاد طرح هایی همچون پرورش ماهی در قفس و برداشت سالانه یک تن ماهی از این طریق از جمله کارهایی است که با حجم سرمایه گذاری کم، ضمن ایجاد اشتغال پایدار، درآمد مناسبی نیز نصیب فعالان این حوزه می کند.
وی یادآور شد: طبق برآوردهای جهانی تا سال 2050 سالانه پنج هزار میلیارد دلار از محل تولید، بسته بندی و صادارت گیاهان دارویی عاید کشورهای تولید کننده می شود که در ایران با وجود ظرفیت های خدادادی و نیروی انسانی باید سهم مناسبی از این در آمدها را بدست آوریم.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه دولت یازدهم با حمایت رهبری توانست بسیاری از مشکلات ناشی از فشارهای بین المللی و قطعنامه های ظالمانه آنها را به حد زیادی مدیریت کند، گفت: به مدد تلاش دولت سرانه تورم کشور تک رقمی شده و این یکی از موفقیت های دولت یازدهم است.
حجتی با بیان اینکه توسعه زیر بخش های کشاورزی از اولویت های اساسی دولت یازدهم از همان ابتدا بود، اضافه کرد: با عنایت رهبری و تدابیر ریاست جمهوری اعتبارهای خاصی برای توسعه این بخش ها به برخی استان ها از جمله ایلام تخصیص یافته است.
حجتی یادآور شد: یکی دیگر از راه های دستیابی به اقتصاد پایدار اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی به صورت طرح های شاخص درآمدزا و سودآور بر اساس نیازهای هر استان است.
در این مراسم، جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان های ایلام و کرمانشاه نیز افزود: باید نیازها و اولویت های استان ایلام و دیگر استان های کشور با محور بندی در زمینه های مختلف همچون کشاورزی، انرژی، صنعت، معدن و تجارت بررسی و با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد تا مشکل استان ها به تدریج حل شود.
وی در خصوص استان ایلام گفت: در این استان 10 هزار هکتار اراضی دشت عباس به طرح نوین آبیاری سد کرخه افزوده می شود و وزارت جهاد کشاورزی و دولت از طرح های کشاورزی به صورت چرخه تولید و زنجیره در همه نقاط کشور از جمله استان ایلام حمایت می کند چرا که مبنای اقتصاد پایدار، صنعتی و تولید انبوه تنها با زنجیره تولید امکان پذیر است.
در این نشست برخی از مدیران دستگاه های اجرایی استان ایلام به ارائه گزارش‌های از دستگاه های خود در حوزه صنعت، پژوهش، گردشکری در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی پرداختند.
وزیر جهاد کشاورزی عصر چهارشنبه به ایلام سفر کرد و در سفر 2 روزه خود به این استان ضمن بازدید از طرح آبیاری نوین اراضی گدار خوش صالح آباد در مهران در نشست اقتصاد مقاومتی با محوریت طرح های جهاد کشاورزی شرکت کرد و روز پنجشنبه نیز از طرح های حوزه کشاورزی شهرستان مهران بازدید خواهد کرد.

برچسب ها
پورسعید خلیلی