عصر بازار

زیان ۱۹ میلیارد دلاری بورس‌های عربی از بازداشت‌های اخیر در عربستان

عصر اعتبار- تصفیه حساب های بی سابقه در عربستان در ماه جاری میلادی موجب کاهش حدود ۱۹ میلیارد دلاری ارزش دارایی ها در بورس های ۶ کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شد.

زیان ۱۹ میلیارد دلاری بورس‌های عربی از بازداشت‌های اخیر در عربستان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، به دنبال دستگیری های گسترده در عربستان که به ادعای مقامات سعودی با هدف مبارزه با فساد صورت گرفته است، یک توسعه دهنده املاک در دوبی از بزرگترین عرضه اولیه سهام در بازار خاورمیانه در سال جاری منصرف شده است.

    به گفته منابع آگاه، پس از آنکه سرمایه گذاران داخلی در آخرین روز معامله از سرمایه گذاری صدها میلیون دلاری در موسسه املاک امار پراپرتیز منصرف شدند، مشاوران این شرکت نتوانستند عرضه 1.3 میلیارد دلاری سهام این شرکت در بورس امارات را کامل کنند. این منابع افزودند، این انصراف گسترده از سرمایه گذاری به دنبال تصفیه حساب های گسترده در عربستان رخ داده است.

    تصفیه حساب های بی سابقه در عربستان در ماه جاری میلادی دامن بسیاری از چهره های سرشناس خاندان سعودی و سرمایه گذاران میلیاردر این کشور را گرفته است. این بازداشت ها در طی هفته گذشته موجب کاهش حدود 19 میلیارد دلاری ارزش دارایی ها در بورس های 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس شد.

    در ابتدای عرضه اولیه سهام موسسه امار پراپرتیز که از 26 اکتبر آغاز شد، تقاضای زیادی برای خرید سهام این شرکت وجود داشت، اما بیش از یک هفته بعد و به دنبال تحولات در عربستان بسیاری از خرید سهام منصرف شدند. تقلا برای تکمیل فروش سهام این شرکت بزرگ اماراتی نشان می دهد که سرمایه گذاران منطقه تا چه میزان نگران افزایش ریسک سرمایه گذاری در منطقه بعد از بازداشت چهره های سرشناس در عربستان هستند. این تصفیه حساب ها همچنین احتمالا بر عرضه اولیه سهام برخی دیگر از شرکت های بزرگ اماراتی از جمله عرضه سهام جایگاه های عرضه سوخت شرکت ملی نفت ابوظبی در اواخر امسال و عرضه احتمالی سهام شرکت امارات گلوبال آلومنیوم در اوایل سال 2018 تاثیر منفی خواهد گذاشت.

    از زمان آغاز عرضه اولیه سهام، ارزش سهام شرکت مادر امار پراپرتیز 7.5 درصد افت داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو