عصر بازار

بورس‌های جهانی قرمز پوش شدند

عصر اعتبار- طی معاملات دیروز و امروز، شاخص های بازارهای آسیا، اروپا و آمریکا کاهش یافتند.

بورس‌های جهانی قرمز پوش شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا ، پس از آن که جروم پاول- رئیس بانک مرکزی آمریکا- نسبت به بهبود شرایط اقتصادی آمریکا ابراز امیدواری کرد و این مساله منجر به نگرانی از افزایش سریع نرخ بهره در این کشور شد، در معاملات امروز بازارهای آسیایی قرمز پوش شدند.

    در ژاپن شاخص " نیک کی 225" با 0.4 درصد کاهش به 22309.05 واحد رسید، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با کاهشی 1.1 درصدی به 30935.05 واحد رسید و شاخص " شانگهای کامپوزیت " چین کاهشی 1.3 درصدی را تجربه کرد و به 3249.42 واحد رسید.

    در استرالیا بورس سیدنی 0.4 درصد کاهش یافت، شاخص " کسپی" کره جنوبی 0.5 درصد کاهش یافت، بورس سنگاپور 0.1 درصد کاهش یافت و بورس مانیل فیلیپین نیز افت خفیفی را تجربه کرد.

    این اخبار خوب برای بزرگترین اقتصاد دنیا باعث شد سرمایه گذارانی که از قبل نیز از چشم انداز استقراض گرانتر نگران بودند انتظارات خود را از افزایش نرخ بهره در امریکا از 3 مرتبه به 4 مرتبه در سال جاری تغییر دهند.

    اظهارات پاول باعث شد تمامی 3 شاخص اصلی بورس وال استریت (داوجونز، نزدک کامپوزیت و اس اند پی 500)  بیش از 1 درصد کاهش یابند و ارزش دلار در برابر بیشتر ارزها افزایش یابد. شاخص " داو جونز" 1.2 درصد کاهش یافت و به 25410.03 واحد رسید.

    با این حال جیم مک دونالد- استراتژیست سرمایه گذاری شرکت نورثرن تراست- به اوضاع خوش بین است: اگر بازارها برای 4 مرتبه رشد کنند فکر می کنیم که دلیل خوبی پشت آن است مثلا رشد اقتصادی خوب بوده یا تورم از کنترل خارج نشده است، اما محیط فعلی هم محیط بدی برای ریسک کردن نیست.

    بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا نیز که معمولا با نرخ بهره رابطه مستقیمی دارد افزایش یافت.

    بازارهای جهانی پس از انتشار آمارهای خوب اشتغال و دستمزد که نگرانی ها را از افزایش تورم و در نتیجه هزینه های بالاتر استقراض بیشتر کرد، از ابتدای ماه فوریه کاهش محسوسی یافته اند.

    در بازار ارز ارزش دلار در برابر طیف وسیعی از ارزش های دیگر افزایش یافت: ارزش دلار استرالیا در برابر دلار امریکا 0.7 درصد کاهش یافت و وون کره بیش از 1 درصد، پزوی مکزیک و دلار کانادا حدود 1 درصد کاهش یافتند.

    با این حال ارزش دلار در برابر ارزهای مهم کاهش یافت: یورو از 1.2227 دلار به 1.2234 دلار رسید، پوند از 1.3902 دلار به 1.3905 دلار رسید. هر دلار از 107.38 ین به 107.24 ین رسید.

    در اروپا شاخص " فوتسی 100" لندن در معاملات دیروز با 0.1 درصد کاهش در سطح 7282.45 واحدی بسته شد. آن طور که رویترز گزارش داده است شاخص اروپائی " استاکس 600" نیز با 0.2 درصد کاهش در سطح 382.26 واحدی بسته شده است.

    در بازار نفت، افزایش نرخ دلار و احتمال افزایش تولیدات نفت آمریکا باعث شد بهای نفت کاهش یابد. هر بشکه نفت " وست تگزاس اینترمدیت" با 42 سنت کاهش به 62.59 دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت دریای شمال با 40 سنت کاهش به 66.23 دلار در هر بشکه رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو