عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس:

میزان اوراق مشارکت در سال آینده کاهش پیدا کرد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی وضعیت انتشار اوراق مشارکت در سال آینده را تشریح کرد.

میزان اوراق مشارکت در سال آینده کاهش پیدا کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، عزت الله یوسفیان ملا به میزان اوراق مشارکت در لایحه بودجه سال 97 اشاره کرد و گفت: قانون برنامه ششم توسعه تاکید دارد که میزان اوراق مشارکت سالانه کاهش پیدا کند، به همین جهت در زمان بررسی لایحه بودجه سال 97، توجه شد تا میزان اوراق مشارکت کاهش و حکم قانون برنامه عملی شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیشنهاد دولت در زمینه اوراق مشارکت بیان داشت: دولت از ابتدای ارائه لایحه پیشنهادی میزان اوراق مشارکت را طبق قانون برنامه به نسبت سال گذشته کاهش داده بود اما در زمان بررسی لایحه در کمیسیون تلفیق میزان آن افزایش پیدا کرد.

    نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلاکی گفت: اما در بررسی مجدد لایحه بودجه سال 97 در کمیسیون تلفیق، میزان اوراق مشارکت کاهش پیدا کرد و مجدد به میزان پیشنهادی دولت برگشتیم تا هم قانون برنامه اجرایی شود و هم بدهی دولت در سالهای آینده افزایش پیدا نکند.

    وی به ضرورت اوراق مشارکت اشاره کرد و توضیح داد: با وجود اینکه اوراق مشارکت باعث افزایش میزان بدهی دولت ها می شود اما در شرایطی که پول نقد برای پیشبرد کارهای عمرانی وجود ندارد چاره ای جز انتشار اوراق مشارکت و انجام کارها با استناد به اوراق نداریم.

    یوسفیان ملا با تاکید براینکه نباید میزان اوراق مشارکت سالانه افزایش پیدا کند، اظهار داشت: در شرایطی که نیازمند اوراق مشارکت هستیم اما طبق قانون برنامه توسعه برای مدیریت بدهی های دولت در آینده باید سالانه میزان اوراق مشارکت را کاهش داد و انتشار آن را در حد نیاز انجام دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی