عصر بازار

چین افزایش تعرفه های آمریکا را تلافی می کند

عصر اعتبار- چین امروز چهارشنبه اعلام کرد هر اقدام آمریکا را در افزایش تعرفه بر روی کالاهای وارداتی از چین تلافی خواهد کرد.

چین افزایش تعرفه های آمریکا را تلافی می کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، 'وانگ خه جون' رییس اداره بازرسی های وزارت بازرگانی چین به خبرنگاران گفت در صورتی که آمریکا بخواهد تعرفه بر روی وارد آلومینیوم از چین را افزایش دهد این کشور نیز در مقابل اقدامات تلافی جویانه در نظر خواهد گرفت.

    چین همچنین به آمریکا هشدار داده است که اقدامات خطرناک آن کشور باعث بروز جنگ تجاری خواهد شد که برای هیچ طرفی نتایج برد - برد ندارد.
    مقام وزارت بازرگانی چین گفت آمریکا اصلا به منافع پکن اهمیت نمی دهد و مقررات سازمان تجارت جهانی را مورد بی توجهی قرار داده است.
    وی گفت که چین تدابیر لازم را برای مقابله و پاسخگویی به آمریکا در نظر خواهد گرفت و بر این باور است که اعمال تعرفه های آمریکا بر روی واردات مواد خام که از 17 تا 81 درصد است خلاف مقررات سازمان تجارت جهانی است.
    آمریکا این هفته اعلام کرد که بررسی های خود را در باره افزایش تعرفه بر روی فویل های آلومینیومی وارداتی از چین و هنگ کنگ چند کشور دیگر را نهایی کرده است.
    در همین حال هنگ کنگ در اقدامی نادر تصمیم آمریکا را برای بالا بردن تعرفه بر روی واردات آلومینیوم از این شهر بندری محکوم کرده و آن را خلاف مقررات سازمان تجارت جهانی دانسته است.
    اداره توسعه اقتصادی و تجاری هنگ کنگ با انتشار بیانیه ای آورده است کشاندن هنگ کنگ به جنگ تجاری چین و آمریکا حرکتی ناشایست از سوی واشنگتن است.
    آمریکا قصد دارد برای واردات این فراورده از هنگ کنگ 23.6 درصد تعرفه اعمال کند و به همین سبب این شهر رسما به کنسولگری آمریکا در هنگ کنگ اعتراض کرده است.
    در بیانیه اداره هنگ کنگی آمده است که این شهر به هیچوجه این برنامه آمریکا را تایید نمی کند و بر این باور است واشنگتن با انتساب اتهامات واهی به دنبال افزودن بر تعرفه هاست.
    مقام های هنگ کنگ در روزهای اخیر با چندین نهاد اقتصادی و تجاری از جمله اتاق بازرگانی آمریکا در هنگ کنگ ملاقات هایی داشته و اعتراض خود را به اطلاع آنها رسانده اند.
    اتاق بازرگانی آمریکا در هنگ کنگ این مساله را نگرانی متقابل خوانده و تصریح کرده است که بهتر است برای حل مساله، مقام های دولتی هنگ کنگ با دولت آمریکا وارد گفت و گو شوند.
    آمریکا در نظر دارد این میزان تعرفه را علیه هنگ کنگ و چین و چند کشور دیگر اعمال کند و همزمان تصمیم دارد بر روی فولاد وارداتی از چین و 11 کشور دیگر 53 درصد تعرفه در نظر بگیرد.
    چین برای رفع نگرانی ها و کاستن از تنش های فزاینده تجاری با آمریکا 'لیوخه' کارشناس و مشاور اقتصادی این کشور را به عنوان فرستاده ویژه راهی آمریکا کرده است.
    تنش ها میان چین و آمریکا در حال تشدید است بخصوص زمانی که چین اعلام کرد میزان مازاد تجاری این کشور در سال 2017 میلادی در برابر آمریکا به 275 میلیارد و 800 میلیون دلار رسیده که 8.6 درصد بیش از سال 2016 میلادی است و 65 درصد از کل مازاد تجاری این کشور را شامل می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی