عصر بازار

آشنایی با مفاهیم اقتصادی؛

نقدشوندگی در بازار سهام

عصر اعتبار- یکی از ویژگی‌های یک دارایی خوب، این است که قابلیت نقدشوندگی بالایی داشته باشد؛ یعنی بتوان آن را سریع به پول نقد تبدیل کرد.

نقدشوندگی در بازار سهام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، برای هر کسی، در طول زندگی ممکن است شرایطی پیش ‌آید که نیاز به نقد کردن دارایی‌های خود پیدا کند. نقدکردن دارایی ‌ها علاوه بر این که مشکلات خاص خود را دارد، نیازمند زمان است.

    فرض کنید شما سرمایه‌ خود را به یک دستگاه آپارتمان تبدیل کرده‌اید و اکنون، به دلیل شرایطی، به پول نیاز پیدا کرده‌اید و می‌خواهید آپارتمان را بفروشید. روشن است که شما، از زمان تصمیم به فروش تا فروش و دریافت وجه آن با مشکلات فراوانی مثل پیدا شدن مشتری، توافق برای معامله، انتقال سند و... مواجه خواهید بود.

    اما افرادی که با خرید سهام و یا سایر انواع اوراق بهادار، در بورس سرمایه‌گذاری می‌کنند، به محض تصمیم به فروش کافی است به اولین کارگزاری بورس در سراسر کشور مراجعه نمایند و تقاضای فروش خود را ثبت کنند.

    حتی در شرایط بحرانی نیز در صورتی که شما سهام خود را به قیمت اندکی کمتر از قیمت روز بازار برای فروش عرضه کنید، در کوتاه‌ترین زمان به پول نقد تبدیل خواهد شد. این شرایط سبب شده است تا درجه‌ نقدشوندگی اوراق بهادار نسبت به سایر سرمایه‌گذاری‌ها بالاتر باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی