عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سوئیفت همچنان به‌قوت خود باقی است

عصر اعتبار- محمود بهمنی با بیان "بیشتر ادعاهای موجود جنگ روانی است و ما هم این را می‌دانیم"، گفت: سوئیفت همچنان به‌قوت خود باقی است.

سوئیفت همچنان به‌قوت خود باقی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمود بهمنی در مورد ادعاهای آمریکا در مورد اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران گفت: جمهوری اسلامی تحریم‌های به‌مراتب بدتر از این تحریم‌ها را بین سالهای 89 تا 91 پشت سر گذاشته است.

    وی افزود: در آن زمان یک اجماع جهانی علیه ایران وجود داشت و در حال حاضر این اجماع وجود ندارد و خوشبختانه دست ما بسیار بازتر است.

    نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود 8 کشور برای خرید نفت و مراوده با ایران مجاز هستند، تصریح کرد: ما از محل فروش نفت مشکلات خود را برطرف می‌کنیم.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با ابراز اینکه سوئیفت همچنان به‌قوت خود باقی است، گفت: اگر هم سوئیفت را بردارند که ما اعتقاد داریم این کار را انجام نمی‌دهند چون می‌خواهند ببینند که چه می‌گذرد پیش‌بینی برای جایگزینی سوئیفت انجام شده و بنابراین نگرانی از این بابت وجود ندارد.

    وی با اشاره به کانال مالی اروپا و ایران گفت: قبلاً هم با سرمایه ایران در یک بانک چین ما حسابی داشتیم که مراوادت را از طریق آن انجام می‌دادیم و فروش نفت به آن حساب می‌رفت و از آن حساب خریدها انجام می‌شد و الآن هم 26 کشور اروپایی اعلام کرده‌اند که "برای شما یک حسابی باز می‌کنیم که درآمدهای حاصل از فروش نفت به آن حساب واریز شود و از هرجا که خواستید خرید کنید از آن محل وجوه را پرداخت کنید".بهمنی ادامه داد: این یک حساب کلی است که روی آن می‌شود برنامه‌ریزی انجام داد.

    رئیس‌کل اسبق بانک مرکزی با بیان اینکه "بیشتر ادعاهای موجود جنگ روانی است و ما هم این را می‌دانیم"، عنوان کرد: بالاخره ما خودمان را آماده برای این جنگ روانی کرده‌ایم و به هر ترتیب آنها آنچه را می‌توانستند انجام دادند و دیگر چیزی برای اینکه انجام دهند وجود ندارد.

    وی با اظهار اینکه کشورهای مختلفی برای مراودات با ایران وجود دارد که روحشان هم خبردار نمی‌شود، گفت: در این راه مشکلی پیش نمی‌آید و بیشتر فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی