عصر بازار

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات:

ارتباطات تمامی بانک‌ها بر بستر شبکه ملی اطلاعات قرار گرفت

عصر اعتبار- رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات، گفت: ارتباطات بانک‌ها در شبکه ملی اطلاعات قرار گرفته و اخیرا نیز در بانک ملت مورد پایش و بررسی قرار گرفت که نتایج خوبی حاصل شد.

ارتباطات تمامی بانک‌ها بر بستر شبکه ملی اطلاعات قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، صادق بیگ پور،رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش پدافند غیر عامل که در وزارت ارتباطات برگزار شد، اظهار داشت:در موضوع سرمایه‌های سایبری علاوه بر سخت افزار و نرم افزار یک عامل دیگر بسیار مهم به عنوان عامل انسانی یا مغز افزار وجود دارد؛ اکثر کاربران در قسمت غیر تکنیکال قرار می‌گیرند و فرهنگ و دانش مسائل امنیتی از عوامل بسیار مهم است.

    وی ادامه داد: رشد علم و تکنولوژی نواقص امنیتی را رفع می‌کند اما برای رفع نواقص موجود در زمینه عوامل انسانی مشکلات متعددی وجود دارد که با آموزش، هشدار و تمرین‌های عمومی و در عین حال فرهنگ سازی و درک مشترک از فضای مجازی است.

    رییس کمیته پدافند غیر عامل افزود: برای افزایش امنیت سایبری باید تیم‌های مشترک و خبره ایجاد شود و در عین مشارکت عمومی برای پاسخگویی به مسائل امنیتی رفع شود؛ همچنین تحقق دیپلماسی سایبری و مشارکت بخش خصوصی با دولتی را نیاز دارد.

    وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط وزارت ارتباطات در زمینه پدافند غیر عامل، اظهار داشت: اقداماتی در زمینه سیاستگذاری و تدوین قوانین و استانداردها تسهیلاتی انجام شده و سامانه‌های هشدار اضطراری در مواقع بحران مورد بررسی قرار گرفته و آماده ارائه خدمت است.

    بیگ پور تصریح کرد: بار فنی مراکز اصلی پایه با پراکنده سازی کاهش یافته و شبکه ارتباطی بی‌سیم امن و پایدار در شهر تهران با هزینه تقریبی 8 میلیون یورو برای ایجاد شبکه اختصاصی و امن بی‌سیم برای ارگان‌های دولتی ایجاد شده است.

    وی افزود: ایجاد شبکه اختصاصی تلفن همراه با همکاری شرکت همراه اول و سازمان مدیریت بحران ایجاد شده که با سیم کارت‌های چند شماره‌ای و قابلیت استفاده از رومینگ ملی ارائه خدمات می‌کند. همچنین ایجاد بالون ارتباطی که در نسخه بام 2 تا 10 کیلومتر 1000 کاربر از خدمت وای فای می‌توانند استفاده کنند.

    رییس کمیته پدافند غیر عامل تاکید کرد: در زمینه افزایش پایداری شبکه ملی اطلاعات آسیب پذیری‌های موجود بررسی و رفع شد؛ در حال حاضر کلیه ارتباطات بانک‌ها در شبکه ملی اطلاعات قرار گرفت و اخیرا نیز در بانک ملت مورد پایش و بررسی قرار گرفت که نتایج خوبی حاصل شد و ارتباطات بانکی در این زمینه تسهیل شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی