عصر بازار

سپرده گذاری دولتی امارات به رکورد ۷۷.۸ میلیارد دلار رسید

عصر اعتبار- بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد که سپرده گذاری دولتی در ۹ ماه نخست سال ۲۰۱۸ میلادی برای اولین بار به رقم ۷۷.۸ میلیارد دلار رسید.

سپرده گذاری دولتی امارات به رکورد ۷۷.۸ میلیارد دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سپرده های بانکی دولت امارات متحده عربی در نزد بانک های این کشور در 9 ماه نخست سال جاری میلادی، یعنی تا پایان دسامبر به رقم 286 میلیارد درهم معادل 77 میلیارد و 800 میلیون دلار رسید که بیشترین رقم در تاریخ این کشور محسوب می شود؛ این در حالی است که رقم ثبت شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل74 میلیارد درهم افزایش نشان می دهد.

    بانک مرکزی امارات متحده عربی اعلام کرد که علت افزایش این سپرده گذاری ها به روند صعودی قیمت نفت بر می گردد که در 12 ماه اخیر 35 درصد جهش پیدا کرده و بر روی مجموع دارایی های بخش بانکداری امارات متحده تاثیر مثبتی گذاشته است. همچنین بر اساس آمار وزارت دارایی امارات متحده عربی، مازاد بودجه دولت از ابتدای سال جاری میلادی 186 میلیارد درهم است.

    بر پایه این گزارش، سپرده گذاری‌های دولت در سه ماه نخست سال جاری میلادی 21.2 میلیارد درهم افزایش پیدا کرده که در مقایسه با پایان سال 2017 میلادی 10 درصد رشد نشان می دهد؛ ضمن اینکه سپرده گذاری دولتی در سه ماه دوم سال 2018 میلادی 35.4 میلیارد درهم روند صعودی به خود گرفته است.
    سپرده گذاری دولتی امارات متحده در 9 ماه نخست سال 2017 میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 14.2 میلیارد درهم افزایش پیدا کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی