عصر بازار

تأمین اجتماعی در هفته ای که گذشت؛

رشد ۳۱ درصدی بیمه زنان خانه‌دار تحت پوشش تأمین اجتماعی نسبت به سال گذشته

معافیت بیمه‌ای کارفرمایان در صورت جذب نیروی کار جدید

عصر اعتبار- مهمترین اخبار و رویدادهای سازمان تامین اجتماعی از دوازدهم تا هجدهم اسفند را با یک کلیک مشاهده کنید.

رشد ۳۱ درصدی بیمه زنان خانه‌دار تحت پوشش تأمین اجتماعی نسبت به سال گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران،  سازمان تامین اجتماعی در هفته ای که گذشت، شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

    معافیت بیمه‌ای کارفرمایان در صورت جذب نیروی کار جدید

    کارفرمایانی که نیروی جدید دارای کمتر از یک سال سابقه بیمه پردازی، دارای مدارک کارشناسی و بالاتر که در مراکز کاریابی ثبت نام کرده‌اند را به کار گیرند، برای مدت 2 سال از پرداخت حق‌ بیمه معاف خواهند بود.

    نرخ پرداخت حق بیمه زنان خانه دار برای برخورداری از حمایت‌های بازنشستگی 12 درصد؛ بازنشستگی و فوت (پرداخت مستمری به بازماندگان واجد شرایط) 14 درصد و بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی 18 درصد حقوق مبنای کسر حق بیمه است.

    پرداخت بیمه بیکاری به بیش از 207 هزار نفر در سال 96

    بیمه بیکاری از جمله تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در قبال بیمه شدگان تحت پوشش است که براساس قانون و به افراد واجد شرایط پرداخت می‌شود. غیر ارادی بودن بیکاری و داشتن حداقل 6 ماه سابقه بیمه پردازی از جمله شرایط برخورداری از این مزایای سازمان تأمین اجتماعی است. البته در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، شرط 6 ماه بیمه پردازی حذف می شود.

    بیش از 42 میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند

    بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی، تعداد افراد تحت پوشش این سازمان تا پایان سه ماه اول سال 97 نسبت به دوره مشابه سال قبل، افزایش 2.57 درصدی را نشان می‌دهد.
    رشد 31 درصدی بیمه زنان خانه‌دار تحت پوشش تأمین اجتماعی نسبت به سال گذشته

    زنان خانه دار تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی؛ زنانی که با نرخ حق بیمه 12 درصد تحت پوشش قرار گرفته‌اند در مرداد ماه سال جاری به 95 هزار و 894 نفر رسیده‌اند. در مرداد ماه سال 96 تعداد این گروه از زنان خانه دار 96 هزار و 983 نفر بود که رشد 37 درصدی را در یک سال گذشته نشان می‌دهد.

    تعداد زنان خانه‌داری که با نرخ حق بیمه 14 درصد تحت پوشش قرار گرفته اند، از 15 هزار و 946 نفر در مرداد 96 به 22 هزار و 115 نفر در مرداد 97 رسیده و رشد 38 و 7 دهم درصدی داشته است. همچنین تعداد زنان خانه داری که با نرخ حق بیمه 18 درصد تحت پوشش قرار گرفته اند از 30 هزار و 197 نفر در مرداد 96 به 34 هزار و 860 نفر در مرداد 97 رسیده است و رشد 15 و 4 درهم درصدی را نشان می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو