عصر بازار

اتحادیه اروپا ۱۹ میلیارد یورو عوارض جدید بر کالاهای آمریکایی وضع می‌کند

عصر اعتبار- اتحادیه اروپا قصد دارد بر یک سری از کالاهای آمریکا تا ۲۱.۵ میلیارد دلار (۱۹ میلیارد یورو) عوارض وضع کند.

اتحادیه اروپا ۱۹ میلیارد یورو عوارض جدید بر کالاهای آمریکایی وضع می‌کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، اتحادیه اروپا قصد دارد بر یک سری از کالاهای آمریکا تا 21.5 میلیارد دلار (19 میلیارد یورو) عوارض وضع کند. این عوارض به تلافی سوبسیدهای داده شده به هواپیماسازی بوئینگ اعمال می شود .
    این اقدام، جدید ترین اقدام تلافی جویانه در درگیری های بلندمدت بین بروکسل و واشنگتن است. این دو یکدیگر را متهم می کنند که سوبسید های غیرقانونی به هواپیما سازان برتر آنها اعطا کرده اند .
    کمیسیون اروپا قرار است لیستی از محصولات آمریکایی را که میخواهد تحت عوارض جدید قرار گیرند برای تمام اعضایش ارسال کند. به گزارش سازمان خبری بروکسل، ارزش کل این صادرات به بازار اروپا حدود 19 میلیارد یورو است .
    این رقم بسیار بالا تر از تخمین اولیه کمیسیون اروپا از خسارات ناشی از سوبسید های بوئینگ است. در 2012 این کمیسیون ارزیابی کرد مقدار احتمالی آن 12 میلیارد یورو خواهد بود. ارزش این عوارض 11.5 میلیارد دلار (10.2 میلیارد یورو) خواهد بود .
    انتظار می‌رود لیست این کالاها در روز چهارشنبه منتشر شود تا مورد مشورت عمومی قرار گیرد.
    پس از اینکه سازمان تجارت جهانی متوجه شد سوبسیدهای اتحادیه اروپا به ایرباس پیامدهای ناخوشایندی برای آمریکا دارد، دونالد ترامپ تهدید کرد بر 11 میلیارد دلار (9.7 میلیارد یورو) از کالاهای اتحادیه اروپا عوارض وضع می کند .
    یکی از دیپلمات های اروپایی در مورد عوارض مورد بحث گفت:« اگر آنها لیستشان را افزایش دهند، ما هم همین کار را می کنیم» .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی