عصر بازار

هزینه ۲۲.۶ میلیون دلاری فیس‌بوک برای حفاظت از زوکربرگ

عصر اعتبار- شرکت فیس‌بوک طی سال ۲۰۱۸ هزینه حفاظت از بنیانگذار خود را دو برابر کرد و ۲۲.۶ میلیون دلار برای حفظ امنیتی زوکربرگ هزینه کرد.

هزینه ۲۲.۶ میلیون دلاری فیس‌بوک برای حفاظت از زوکربرگ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، شرکت فیس‌بوک در سال 2018 با دو برابر کردن هزینه حفاظت فیزیکی از مدیرعامل خود،  22.6 میلیون دلارخرج کرد.

    مارک زوکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک طی سه سال گذشته حقوق پایه یک دلاری را دریافت کرده، اما دیگر مزایای وی که بخش قابل توجهی از آن مربوط به حفاظت فیزیکی بوده است، 22.6 میلیون دلار روی دست فیس‌بوک هزینه گذاشته است. در حالی بیش از 20 میلیون دلار هزینه حفاظت از زوکربرگ و خانواده وی در سال 2018 شده که در سال 2017 تنها 9 میلیون دلار برای این امر هزینه شده بود. 2.6 میلیون دلار دیگر نیز برای استفاده زوکربرگ از هواپیماهای شخصی که بخشی از طرح حفاظت از وی است، تخصیص داده شده است.

    طی سال‌های اخیر به دلیل نقش فیس‌بوک در اثرگذاری روسیه بر انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری آمریکا، انتقادات عمومی علیه این شرکت افزایش یافته است.

    از طرف دیگر، فاش شدن اقدام فیس‌بوک در تحصیل غیرقانونی اطلاعات میلیون‌ها کاربر باعث شده است که واکنش‌های منفی جدی علیه این شرکت آمریکا شکل گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی