عصر بازار

طلا همچنان به دلار واکنش نشان می‌دهد

عصر اعتبار- تحلیلگران بازار جهانی می‌گویند قیمت طلا احتمالاً پس از این که از ریزش سنگین پنج شنبه گذشته بهبود یافت، هفته جاری به سطح بالاتری صعود می‌کند.

طلا همچنان به دلار واکنش نشان می‌دهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، قیمت طلا هفته گذشته اندکی کاهش یافت و بزرگترین کاهش یک روزه این فلز ارزشمند روز پنج شنبه رقم کرد و بهای معاملات آتی بازار کامکس نیویورک 1.5 درصد سقوط کرد.

    خبر خوب این است که طلا جای پای خود را محکم کرده و قیمت این فلز در هفته جاری که ارزش معاملات به دلیل تعطیلات عمومی عید پاک در جهان کمتر می‌شود، اندکی بهبود پیدا می‌کند.

    به گفته بارت میلک، مدیر استراتژی جهانی شرکت "تی دی سکیوریتیز"، عوامل مثبت متعددی از جمله دلار ضعیف‌تر وجود دارند که طلا باید به آنها واکنش نشان دهد. شاخص دلار از 97.2 واحد به 96.82 واحد افت کرده است. دلار آمریکا به آمار اقتصادی مطلوب چین واکنش نشان داد. زمانی که شور و اشتیاق در آمریکای شمالی فروکش کرد، دلار ضعیف‌تر به بالا رفتن قیمت طلا کمک خواهد کرد. دلار آمریکا در معاملات روز جمعه به آمار قوی صادرات مارس و آمار وام و پول چین واکنش نشان داد.

    به گفته تحلیلگران، آمار اقتصادی هم در روند قیمت طلا در هفته جاری اهمیت فراوانی خواهند داشت و شماری از آمار نظیر خرده فروشی آمریکا، آمار مسکن، گزارش تولید ایمپایر استیت، گزارش بژ بوک بانک مرکزی آمریکا و تولید صنعتی هستند که ممکن است باعث حرکت چشمگیر قیمت طلا شوند.

    به گفته میلک، طلا بعید است از سطح قیمت فعلی کاهش بیشتری پیدا کند. حمایت قوی در حدود میانگین قیمت 100 روزه در 1288 دلار وجود دارد و از سوی دیگر طلا در سطح 1306 دلار با مقاومت روبروست. اگر طلا به پایین محدوده 1284 تا 1290 دلار سقوط کند، ممکن است قیمت 1267 دلار و پایین‌تر از آن را بشکند. از سوی دیگر اگر به بالای 1300 دلار صعود کند، می‌تواند تا مرز 1330 دلار پیشروی کند.

    بر اساس گزارش کیتکونیوز، جورج گرو، مدیرکل شرکت "آر بی سی ولث منیجمنت" بر این باور است که طلا بعید است در کوتاه مدت به بالای مرز 1325 دلار صعود کند مگر این که یک رویداد سیاسی یا اقتصادی بزرگ‌تر به وقوع بپیوندد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی