عصر بازار

پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان برای تسویه مطالبات مراکز طرف قرار داد با تأمین اجتماعی

عصر اعتبار- رئیس گروه نظارت درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: تأمین اجتماعی برای تسویه مطالبات خود تا بهمن سال ۹۷ باید حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی و داروخانه‌های طرف قردارد پرداخت کند.

پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان برای تسویه مطالبات مراکز طرف قرار داد با تأمین اجتماعی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶:۰۰

    محمد فروزان‌فر رئیس گروه نظارت درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس درباره پرداخت بدهی وزارت بهداشت از سوی این سازمان گفت: تأمین اجتماعی حدود 85 هزار میلیارد تومان از دولت بدهی دارد و قرار بود اواخر سال گذشته بابت پرداخت مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی 5 هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کنند که البته این مهم محقق نشد.

    وی افزود: با این اوصاف، تأمین اجتماعی حدود یک‌هزار و 500 میلیارد تومان نیمه دوم اسفندماه به دانشگاه علوم پزشکی کشور پرداخت کرد و هم‌اکنون برای تسویه مطالبات سال 96 همچنان باید یک ‌هزار و 800 میلیارد تومان دیگر نیز پرداخت کند تا وارد پرداخت مطالبات سال 98 شویم.

    رئیس گروه نظارت  درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: اگر آن 5 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شد می‌توانستیم بدهی خود را تا پایان سال 96 با دانشگاه‌های علوم پزشکی تسویه کنیم.

    وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی نیز از وزارت بهداشت طلب‌هایی دارد که در حال حاضر میزان آن را اطلاع ندارم، ولی در مجموع، تأمین اجتماعی برای تسویه مطالبات خود تا بهمن سال 97 باید 12 هزار میلیارد تومان پرداخت کند.

    فروزان‌فر درباره وضعیت پرداخت بدهی داروخانه ها نیز گفت: در حال حاضر ماهیانه 260 میلیارد تومان به داروخانه ها پرداخت می‌شود و مطالبات آنها تا پایان سال 96 پرداخت شده است و وارد پرداخت مطالبات سال 97 شده‌ایم.

    وی گفت: سازمان تأمین اجتماعی با احتساب پرداخت مستمری‌ها بیش از 6 هزار میلیارد تومان ماهیانه  پرداختی دارد که حدود یک‌هزار و 350 میلیارد تومان در بخش درمان است که هر ماه این پول پرداخت نشود، به ماه بعد موکول خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی