عصر بازار

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی:

۶۵ میلیارد و ۴۱۳ میلیون غرامت به کشاورزان سیل زده پرداخت شد

عصر اعتبار- قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: این صندوق تا کنون بیش از ۶۵ میلیارد و ۴۱۳ میلیون تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل پرداخت کرده است.

۶۵ میلیارد و ۴۱۳ میلیون غرامت به کشاورزان سیل زده پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدابراهیم حسن نژاد اظهار داشت: تا امروز از 17 استان کشور در 14 استان به کشاورزان خسارت دیده بر اثر سیل که زیر پوشش بیمه کشاورزی بودند، پس از تکمیل ارزیابی‌های این صندوق، غرامت پرداخت کرده ایم.

    وی با بیان این که از 15 فروردین سال جاری نخستین پرداخت غرامت برای جبران خسارت بیمه شدگان خسارت دیده در استان‌های گلستان و مازندران آغاز شد، اظهار داشت: در حال حاضر کشاورزان استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان، لرستان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، تهران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی غرامت دریافت کرده اند.

    وی افزود: 153 مورد بیمه‌ای در بخش کشاورزی وجود دارد و پرداخت خسارت‌ها بر اساس میزان خسارت، ارزیابی‌ها و نوع محصولات صورت می‌گیرد.

    حسن نژاد، میزان خسارت پرداختی به بهره برداران آسیب دیده از سیل در استان گلستان را 20 میلیارد و 365 تومان عنوان و تصریح کرد: 33 مورد خسارت به واحدهای مرغداری، محصولات زراعی، دام و آبزیان این استان وارد شده است.

    وی با اشاره به پرداخت 7 میلیارد و 965 میلیون تومان غرامت به بخش کشاورزی استان مازندران و 36 میلیارد تومان به خوزستان از سوی صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: در مازندران دو مورد آبزی پروری، شش مورد باغ، 582 رأس دام، هشت واجد مرغداری، 2179 محصول باغی و 3486 محصول زراعی غرامت دریافت کرده اند.

    قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: در خوزستان نیز به 183 رأس دام و 3874 بیمه گذار خسارت دیده، غرامت پرداخت شده است.

    وی مجموع خسارت پرداختی به بهره برداران َآسیب دیده از سیل در استان ایلام را یک میلیارد و 654 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: 62 مورد به باغداران و 2040 مورد به زارعان غرامت پرداخت کرده ایم.

    حسن نژاد مجموع غرامت‌های پرداختی به کشاورزان آسیب دیده در استان لرستان را یک میلیارد و 900 میلیون تومان عنوان کرد و اذعان داشت: تا کنون به 10 واحد آبزی پروری، 458 رأس دام، 25 واحد طیور و 317 باغدار و 2690 زارع خسارت دیده از سیل از سوی صندوق بیمه کشاورزی غرامت پرداخت شده است.

    وی اعلام کرد: در کل کشور تا کنون به 22 هزار و 534 مورد خسارت در بخش کشاورزی خسارت پرداخت کرده ایم.

    قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی افزود: این صندوق متناسب با قراردادی که با بیمه گذاران دارد و رقمی که در بیمه نامه کشاورز تعهد کرده است، خسارت پرداخت می‌کند.

    وی تصریح کرد: در سه استان باقی مانده به محض تکمیل ارزیابی‌ها توسط کارشناسان، باقیمانده غرامت به کشاورزان آسیب دیده پرداخت می‌شود.

    حسن نژاد درباره جبران خسارت سایر بهره برداران بخش کشاورزی آسیب دیده از سیل که زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی نبوده اند، اذعان داشت: بر اساس اعلام رئیس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی، به بهره برداران بخش کشاورزی که بیمه نیستند و در عین حال بر اثر سیل خسارت دیده اند طی دستورالعملی غرامت پرداخت می‌شود.

    وی در عین حال از کشاورزان به ویژه برای کشت بهاره خواست نسبت به بیمه محصولات خود با توجه به حوادث طبیعی اقدام کرده و بیمه نامه خریداری کنند تا در مواقع حادثه برای آنها جبران خسارت شود.

    حسن نژاد گفت: در بیمه کشاورزی، دولت بیش از 60 درصد حق بیمه‌ها را پرداخت می‌کند و ما امیدواریم با تأمین اعتباری که سازمان برنامه و بودجه انجام می‌دهد، پرداخت غرامت‌ها به کشاورزان سیل زده بدون وقفه ادامه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی