عصر بازار

رشد شاخص دلار محدود اما غیرنزولی خواهد بود؛

تحلیل‌های دوگانه در بازار اونس

عصر اعتبار- براساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو از پیش‌بینی روند هفتگی قیمت طلای جهانی، تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد قیمت این فلز گرانبها در هفته جاری نظرات متفاوتی دارند. در حالی که سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت همچنان در مورد روند صعودی قیمت طلا خوش‌بین هستند، نیمی از تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت به روند صعودی و نیم دیگر به کاهش قیمت طلا در هفته جاری رای داده‌اند.

تحلیل‌های دوگانه در بازار اونس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، در نسخه وال‌استریت نظرسنجی این هفته، 16 تحلیلگر باسابقه وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 6 نفر، معادل 38 درصد، افزایش قیمت و همین تعداد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. در عین حال، 4 نفر یا 25 درصد تغییر محسوسی برای قیمت طلا در هفته آینده در نظر نداشتند. همچنین از میان 568 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در نسخه مین‌استریت نظرسنجی شرکت کردند، 299 رای‌دهنده، معادل 53 درصد، افزایش قیمت طلا و 170 نفر، معادل 30 درصد، کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 99 رای‌دهنده یا 17 درصد نیز در مورد روند قیمت طلا رای خنثی داده‌اند.این در حالی است که در آخرین نظرسنجی انجام‌شده، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت طلا را برای هفته گذشته پیش‌بینی کرده بودند. قیمت طلا که روز پنج‌شنبه بیشترین کاهش دو هفته اخیر را تجربه کرده بود، در معاملات روز گذشته هم تغییر چندانی نکرد و با اندکی کاهش به قیمت 1290 دلار معامله شد.
    سناریوی کاهشی طلا

    به عقیده برخی از کارشناسان حوزه طلا، انتظار نمی‌رود که شاخص دلار در برابر سایر ارزها کاهش قابل‌توجهی داشته باشد و به این ترتیب، قیمت جهانی طلا نیز در هفته جاری افزایش نمی‌یابد. به نظر می‌رسد اکثریت تحلیلگران در مورد کاهش نوسانات بازار، کاهش ریسک‌های ژئوپلیتیک و بهبود رشد اقتصادی خوش‌بین هستند.
    سناریوی افزایشی اونس

    البته، طلا کف قیمتی هفته‌های اخیر خود در سطح 1280 دلاری را حفظ کرده و در برابر کاهش بیشتر مقاومت کرده است، هرچند دلار در کوتاه‌مدت افت چشمگیری پیدا کند، اما روند صعودی این ارز محدود است و در برابر هر گونه خبر منفی مانند وخامت اقتصاد آمریکا یا سقوط بازار سهام، آسیب‌پذیر خواهد بود.
    وضعیت میانگین‌های متحرک فلز زرد

    قیمت طلا در معاملات پایانی هفته پایین‌تر از میانگین متحرک 50 روزه و 100 روزه بسته شد، اما میانگین متحرک 200 روزه در حال حاضر حدود 1253 دلار است و قیمت اونس با آن فاصله 37 دلاری دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو