عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

وام ۳۰ میلیونی ازدواج باید شامل حال در صف ماندگان قبل از سال ۹۶ شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ازدواج باید افرادی که قبل از اول فروردین ۹۶ ثبت نام کرده و در نوبت دریافت وام هستند را نیز شامل شود.

وام ۳۰ میلیونی ازدواج باید شامل حال در صف ماندگان قبل از سال ۹۶ شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، رحیم زارع عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابلاغ بخشنامه وام ازدواج از سوی بانک مرکزی به بانک های عامل، گفت: در یکی از بندهای ابلاغیه آمده است که افرادی که تاریخ عقد آنها از تاریخ اول فروردین 96 به بعد است و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند می توانند از تسهیلات 30 میلیون تومانی ازدواج برای هر یک از زوجین استفاده کنند.

    نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی، افزود: در بخش دیگری از همین بند آمده است که افرادی که در تاریخ عقد آنها قبل از اول فروردین 96 است و در موعد مقرر ثبت نام کرده اما هنوز در صف دریافت وام هستند به آنها تسهیلات 15 میلیون تومانی ازدواج پرداخت می شود، حال این سوال مطرح می شود که چرا نوبت پرداخت وام این زوج ها تا این حد طولانی شده و چرا تسهیلات 30 میلیون تومانی مشمول آنها نمی شود؟.

    صف دریافت وام ازدواج باید کاهش یابد

    وی با تاکید بر اینکه تسهیلات 30 میلیون تومانی ازدواج باید مشمول افرادی که قبل از اول فروردین 96 ثبت نام کرده و در نوبت دریافت وام هستند نیز شود، ادامه داد: مجلس در این زمینه پیگیری های لازم را انجام می دهد تا وام  30 میلیون تومانی تمامی افرادی که در صف دریافت وام ازدواج هستند را شامل شود و از سوی دیگر صف دریافت وام ازدواج کاهش یابد.

    بانک ها نباید در تایید معتبر ضامن سخت گیری کنند و هرچه سریعتر باید روند پرداخت این وام به زوج ها آغاز شود تا تعداد افرادی که در پشت صف دریافت وام هستند، کاهش یابد

    زارع تاکید کرد: مجلس پیشنهاد پذیرش حساب یارانه به عنوان ضمانت پرداخت اقساط تسهیلات ازدواج را در بودجه سال 98 مصوب کرد اما عده ای مطرح می کنند که این موضوع به دلیل بالاتر بودن میزان اقساط ماهانه نسبت به یارانه دریافتی افراد، عملا قابلیت اجرایی ندارد، در حالی که می توان با اخذ سفته در کنار یارانه تسهیلات 30 میلیون تومانی ازدواج را به جوانان ارائه کرد.

    بانک ها نباید در تایید معتبر ضامن سخت گیری کنند

    وی با بیان اینکه نباید شرایط دشواری برای تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج لحاظ شود، افزود: این وام باید با یک ضامن پرداخت شود و در صورتی که افراد نتوانند ضامن ارائه دهند، باید حساب یارانه خود را به عنوان ضامن به بانک معرفی کنند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بانک ها نباید در تایید معتبر ضامن سخت گیری کنند و هرچه سریعتر باید روند پرداخت این وام به زوج ها آغاز شود تا تعداد افرادی که در پشت صف دریافت وام هستند، کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی