عصر بازار

خط و نشان رئیس بانک مرکزی آمریکا برای ترامپ

عصر اعتبار- رئیس بانک مرکزی آمریکا گفت به هیچ کس اجازه نخواهد داد در کار بانک مرکزی دخالت کند.

خط و نشان رئیس بانک مرکزی آمریکا برای ترامپ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، جدال لفظی بین دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا و جروم پاول- رئیس بانک مرکزی این کشور اکنون وارد فاز تازه ای شده است و دو طرف که بر سر مساله نرخ بهره با یکدیگر اختلاف دیدگاه عمیقی دارند، حملات خود به یکدیگر را علنی تر کرده اند.

    جروم پاول در سخنان جدید خود با تاکید بر اهمیت استقلال بانک مرکزی گفت به هیچ کس اجازه نخواهد داد مستقل بودن این بانک را خدشه دار کند.

    پاول که برای شرکت در یک همایش به زوریخ سوئیس رفته بود گفت: فاکتورها سیاسی هیچ جایگاهی در فرایند تصمیم گیری ما ندارند و من هیچ تلاشی برای دخالت دادن سیاست در تصمیمات بانک مرکزی را تحمل نخواهم کرد. وی افزود که فدرال رزرو عمیقا متعهد به تصمیم گیری غیر سیاسی است و بدون توجه به گرایشات حزبی، در خدمت شهروندان آمریکا است.

    این اظهارات تند پاول تنها چند ساعت پس از آن بیان شد که دونالد ترامپ در توئیتر مجددا به سیاست های بانک مرکزی و شخص پاول تاخت. ترامپ نوشته بود: بانک مرکزی باید نرخ بهره را کاهش دهد. آن ها خیلی زود آن را افزایش دادند و حالا خیلی دیر به فکر کاهش آن افتاده اند. یک سیاست انقباضی بزرگ دیگر به درد نمی خورد. ترامپ در ادامه در اظهاراتی که بار دیگر اختلافات وی با پاول را شعله ور کرد نوشت: من این جروم را از کجا پیدا کردم!؟

    ماه گذشته بیل دادلی- رئیس سابق دفتر منطقه ای نیویورک فدرال رزرو با حملات شدید خود به ترامپ کارشناسان را شوکه کرد. وی انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور در انتخابات سال آینده را یک ریسک بزرگ خوانده بود. اگر چه وی بعدها از این اظهارات خود تا حدودی عقب نشست اما به نظر می‌رسد مدیران بانک مرکزی به هیچ وجه حاضر به معامله بر سر استقلال خود نیستند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی