عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

ثبات ارزی و تقویت ارزش پول

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با مثبت ارزیابی کردن سیاست‌های بانک مرکزی در بهبود وضعیت بازار، گفت: ثبات نرخ ارز گواه روشنی بر تاثیرگذاری سیاست‌ها بر بازار است.

ثبات ارزی و تقویت ارزش پول
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سیدمحمد حسینی با اشاره به شرایط ارزی کشور، گفت: با توجه به سیاست های اتخاذی بانک مرکزی و با وجود اینکه در بحث میزان تراز ارزی نتوانستیم در صادرات نفتی و غیر نفتی ارز مناسبی وارد کشور کنیم، اما خوشبختانه نرخ ارز به تعادل رسیده است.

    نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سیاست های بانک مرکزی برای بهبود وضعیت بازار مناسب بوده است، افزود: خوشبختانه کاهش نوسانات ارزی مهم ترین اتفاقی بوده که توانسته بسیاری از دلالی ها را پایان دهد.

    وی با تاکید بر اینکه با تشکیل سه بازار ارزی مدیریت بازار مشکل شده بود، تصریج کرد: ارز ترجیحی که برای کالاهای اساسی داده شد که در ید و اختیار دولت بوده و آثار آن در جامعه مشهود است، نوع دیگر نرخی بود که به نوعی برای واردات کالاها صورت می گرفت و بحث بعدی این بود که یک سری تقاضاها هم در خارج از بازار اتفاق می افتاد که متاسفانه بر اساس نگاه فضای مجازی وضعیت تشدید شد و همان مبنای نرخ گذاری برای کالاهای داخلی بود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه از روز اول اعتقاد داشتیم که حجم بازار سوم خیلی زیاد نیست، گفت: فشارهای روانی به بازار زیاد بوده، از اینرو مدیریت مردم در این فضا سخت بود ولی به لطف الهی با همراهی مردم ثبات نسبی رخ داده است.

    حسینی با تاکید بر اینکه در هیچ جای دنیا مردم دارایی های ثابت خود را به علت مباحث اقتصادی به ارزهای خارجی تبدیل نمی کنند، تصریح کرد: با اتفاقاتی که در بحث ارزش پول ملی در حال انجام است، عدد بازار سوم به نرخ نیما نزدیک شده؛ البته که نرخ نیما نیز رشد خود را به نسبت نرخ تورم داشت است.

    وی ادامه داد: امیداوریم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد با همین سیاست ها و با تشکیل بازار متشکل ارزی بتوانیم ثباتی را به بازار تزریق کنیم. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: با ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز فروشنده و خریدار تعادل قیمتی را حس کرده و دست سواستفاده کنندگان از دخالت در بازار کوتاه شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی