عصر بازار

نوبخت خبر داد

تنظیم بودجه ۹۹ با نگاه ۲ ساله

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: مقرر است تا در نیمه آذر بودجه ۹۹ با نگاه ۲ ساله به مجلس تقدیم شود.

تنظیم بودجه ۹۹ با نگاه ۲ ساله
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمد باقر نوبخت با بیان اینکه اصلاح ساختار بودجه در سالهای 99 و 1400 عملیاتی می‌شود به تشریح آخرین چکش کاری‌های مجلس بر اصلاحیه اصلاح ساختار بودجه ریزی سال‌های 99 و 1400 اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد ایران و دستور مقام معظم رهبری، ملزم به این هستیم که بودجه ریزی را با نگاهی بلند مدت و 2 ساله تدوین کنیم.

    معاون رییس جمهور ادامه داد: این نگاه 2 ساله ما را مجاب می‌کند تا قسمتی از مدیریت منابع موجود کشور را بر اساس فشارهای ناجوانمردانه تحریم‌ها پایه ریزی کرده و از این فشارها برای کشور فرصت شکوفایی فراهم آوریم، در واقع هدفمان همان شعاری خواهد بود که در ابتدای تقدیم اصلاحیه اصلاح ساختار بودجه به شورای عالی هماهنگی اقتصادی یعنی کاهش سهم درآمدهای نفتی در بودجه کشور ارائه شد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور  تصریح کرد: کلیات این اصلاحیه بسیار مفصل بود، به همین جهت در 4 فصل و 9 بسته گنجانیده شد تا مجلس شورای اسلامی بتواند آن را بررسی کند. مقرر است تا در نیمه آذر بودجه 99 با نگاه 2 ساله به مجلس تقدیم شود.

    معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه ساختار بودجه 98 طبق مصوب سال گذشته مجلس شورای اسلامی اجرایی می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بررسی حجم گسترده اصلاح ساختار بودجه در مجلس زمان بر است، ما بررسی‌ها و سنجش‌های خود را برای بودجه ریزی متوقف نکرده ایم و بر اساس اصلاحیه اصلاح ساختار بودجه، بودجه سال آینده را تدوین می‌کنیم چرا که تا حدودی می‌دانیم مجلس شورای اسلامی با نظر سازمان برنامه و بودجه کشور و شورای عالی اقتصادی سران سه قوه موافق است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی