عصر بازار

رئیس اتاق بازرگانی تهران خبر داد؛

نوسانات نرخ ارز به حداقل رسیده است

عصر اعتبار- خوانساری گفت: خوشبختانه نوسانات در بازار ارز به حداقل رسیده است.

نوسانات نرخ ارز به حداقل رسیده است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره وضعیت ثبات نرخ ارز در بازار اظهار کرد:  هم اکنون یک ثبات نسبی ارزی در بازار شکل گرفته و همین امر موجب شده که وضعیت بازار، به یک شرایط طبیعی برسد.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه گفت: خوشبختانه نوسانات در بازار ارز به حداقل خود رسیده است و سامانه نیما در تلاش برای همسان سازی نرخ با بازار آزاد است، فاصله نرخی این 2 بازار بسیار اندک شده است. امیدواریم این وضع ادامه داشته باشد.

    خوانساری با تاکید بر اینکه اصرار بیش از اندازه به ثبات نرخ ارز، تولید را دچار مشکل و بسیاری از شرکت‌های تولیدی را با معضلات جدی مواجه می کند، تصریح کرد: امیدواریم دولت ها عواقب نرخ سازی در بازار ارز را بررسی و  راهکار و چاره اساسی برای ایجاد یک نرخ واحد و واقعی اندیشیده باشند. باید اجازه دهیم که ارز هم به عنوان یک کالا، قیمت گذاری شده و دولت تنها کنترل و مدیریت آن را به عهده داشته باشد.

    رئیس اتاق بازرگانی تهران در ادامه اظهار کرد: برخی کارشناسان معتقدند دلیل اصلی کاهش نرخ ارز مربوط به اقدامات بانک مرکزی در حوزه مدیریت ارزی کشور است.

    گفتنی است، چندی پیش همتی رئیس بانک مرکزی در نشست اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه هم اکنون در شرایط ثبات نسبی بازار ارز قرار داریم،  اما برخی از تصمیمات اقتصادی و پولی به جایی مربوط می‌شود که در اختیار بانک مرکزی نیست.


     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی