عصر بازار

گسترش "طرح پوشش بیمه مراقبت در منزل" با هدف کاهش هزینه‌های بستری

عصر اعتبار- معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: اگرچه "طرح پوشش بیمه ای مراقبت در منزل" درباره پنج بیماری آغاز شده است اما مطمئناً محدود به پنج بیماری نخواهد ماند. این طرح در سازمان نظام سلامت و در جهت تأمین آسایش و رفاه مردم و ارائه خدمات درمانی در منزل بیماران طراحی شده است.

گسترش "طرح پوشش بیمه مراقبت در منزل" با هدف کاهش هزینه‌های بستری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر مریم حضرتی در گفت‌ و گو با یک برنامه رادیویی در خصوص طرح پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل و با اشاره به مزایای آن گفت: طبق مطالعات انجام شده اجرای این طرح می‌تواند مدت زمان بستری، هزینه درمان و عوارض ناشی از بستری شدن در بیمارستان‌ها مانند عفونت‌های بیمارستانی را تا حد زیادی کاهش دهد.

    معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به وجود 1000 مرکز فعال مراقبت در منزل اظهارکرد: پنج کارگروه متشکل از 40 نفر از صاحبنظران حوزه انجمن‌های پرستاری، پزشکی، حقوقی و... در خصوص این بیماری‌ها تشکیل شده است تا استانداردهای خدماتی را تعریف کنند.

    در ادامه این برنامه رادیویی دکتر حنان حاجی محمودی - مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران - گفت: طرح پوشش بیمه‌های پنج بیماری از بهمن ماه سال گذشته با تصمیم هیئت مدیره سازمان بیمه سلامت و به دنبال دستور وزیر بهداشت آغاز شد.

    وی افزود: "طرح پوشش بیمه‌ای مراقبت در منزل" درخصوص بیماری‌های مزمن، هزینه‌بر و نیازمند به بستری طولانی‌مدت در بیمارستان شامل بیماران بستری در ICU، مشکلات قلبی، سکته‌های مغزی، سرطان و زردی نوزادان است. از این رو بسته‌های خدماتی را تعریف و این طرح را درخصوص دو بیماری در پنج استان اجرایی کردیم.

    مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران در پایان گفت: بیمارستان‌ها باید در این راستا مشارکت کنند تا بیماران از سر زدن پزشکان به آنان مطمئن شوند. کاهش هزینه‌ها از طریق نظام پرستاری ثابت شده است اما استانداردها نیز باید تعریف شوند تا مجددا باعث تحمیل هزینه‌های اضافی نشود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو