عصر بازار

طلا ۵ دلار در جهان ارزان شد

عصر اعتبار- قیمت طلا در بازارهای جهانی با تقویت امید به توافق آمریکا و چین ۵.۲۵ دلار ارزان شد و هر اونس طلا ۱۵۰۴.۲۴ دلار فروخته شد.

طلا ۵ دلار در جهان ارزان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، با تقویت امیدواری‌ها برای توافق تجاری آمریکا و چین که ارزش دلار را بالا برد و اشتها برای ریسک کردن را تقویت  و تمایل سرمایه‌گذاران به طلا را کم کرد، قیمت طلا در معاملات امروز برای دومین روز متوالی کاهش یافت.

    هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 5.25 دلار کاهش 1504.57 دلار فروخته شد.

    پکن و واشنگتن، نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرات تجاری از خود نشان دادند و فایننشال تایمز دیروز گزارش داد امریکا در حال بررسی این است که آیا برخی از تعرفه‌های علیه کالاهای چینی را بردارد یا نه.

    میشائیل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد بازارهای سی‌ام سی گفت: «امیدهای اخیر در مورد آتش‌بس میان آمریکا و چین به تقویت یک شبه دلار منجر شد و امروز قیمت‌ها را پایین کشید.»

    پس از تقویت خوش‌بینی‌ها در مورد توافق اولیه آمریکا و چین، ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی به بالاترین رقم در یک هفته گذشته نزدیک شد.

    تقویت دلار، طلا را برای مالکان دیگر ارزها گران‌تر می‌سازد.

    کونال شاه، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: « از آنجایی‌که بلاتکلیفی اقتصادی هنوز وجود دارد، به نظر می‌رسد در طولانی‌مدت، قیمت طلا افزایشی باشد.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی