عصر بازار

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

توجه به بیمه کارگران در حال حاضر مهم تر از مطالبات کارگران است

عصر اعتبار- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: توجه به بیمه کارگران در حال حاضر مهمتر از مطالبات کارگران است.

توجه به بیمه کارگران در حال حاضر مهم تر از مطالبات کارگران است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، کامران اصغری صبح امروز در جمع اعضای هیات رئیسه کانون های بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی سراسر استان مازندران در شهر همدان گفت: اهمیت بیمه اجباری تامین اجتماعی، بیمه عشایری،روستایی و کشاورزی و همه بیمه ها دارای اهمیت فراوان هستند.

    وی بیان داشت: در قانون کار، برای کارفرمایانی که به هر نوعی کارگر خود را بیمه نکنند؛ مجازات در نظر گرفته شده است که بیانگر اهمیت این موضوع و پوشش بیمه ای است.

    مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه کارگر از ابتدای کار باید بیمه باشد؛ اضافه کرد: توجه به بیمه کارگران در حال حاضر مهمتر از مطالبات کارگران است و باید بیمه با قوت پیگیری شود.

    به گفته اصغری، تلاش کارگر امروز ما برای داشتن پشتوانه بیمه ای در آینده و بازنشستگی است و نیاز در بازنشستگی بیشتر از زمان کار است.

    وی افزود: فشار زندگی در بازنشستگی بیشتر و عایدی کمتر است و فاصله بین کارگر شاغل و بازنشسته وجود دارد و با توجه به اهمیت پوشش بیمه ای در زمان اشتغال باید در بازنشستگی برای برطرف کردن مشکلات مالی و معیشتی تلاش شود.

    مدیر کل تعاون، کار و ر فاه اجتماعی مازندران گفت: همسان سازی حقوق و درمان از مشکلات مهم و اساسی بازنشستگان است و تکرار مکررات شده است و همسان سازی اجرا نمی شود.

    اصغری افزود: دلیلی ندارد بیمه تکمیلی توسط بازنشستگان پرداخت شود و لذا اهمیت رسیدگی به مطالبات بازنشستگان باید در دستور کار مجلس و دولت قرار گیرد.

    وی با اشاره به اینکه اصل 44 خصوصی سازی مهم است؛ یادآور شد: در بخش های مختلف متاسفانه در بدنه مشکلات وجود دارد و در برخی موارد با آنچه در واقعیت و حقیقت است؛ فاصله داریم.

    به گفته مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، اگر آنچه را که می گوییم، اجرا شود؛ بسیاری از مشکلات برطرف شده است.

    اصغری گفت: بخش اعظمی از یارانه های مردم کم و حذف شده است؛ اما مشکلات همچنان پابرجاست و با این همه منابع در کشور همچنان مشکلات وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی