عصر بازار

در سال جاری رقم خورد،

رشد ۷۰.۹ درصدی سهام و افت ۱۳.۲ و ۱۴.۲ درصدی بازار ارز و سکه

عصر اعتبار- مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سالجاری نشان می‌دهد در حالی که بازار سهام ۷۰.۹ رشد داشته بازار ارز(دلار) با افت ۱۳.۲ درصدی و بازار سکه با کاهش ۱۴.۲ درصدی مواجه بودند.

رشد ۷۰.۹ درصدی سهام و افت ۱۳.۲ و ۱۴.۲ درصدی بازار ارز و سکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، مقایسه عملکرد بازارهای سهام، ارز و سکه در سالجاری بیانگر این است که بازار سهام در این مدت با 70.9 رشد، بیشترین سود را نسبت به بازارهای ارز و سکه نصیب خود کرده است. این در حالیست که در این مدت بازار ارز(دلار) با افت 13.2 درصدی و بازار سکه با کاهش 14.2 درصدی مواجه بوده‌اند.

    این گزارش می‌افزاید: همچنین در هفته‌ گذشته  بازار سرمایه افت 1.4 درصدی و بازار ارز (دلار) و بازار سکه به ترتیب افزایش 1.5 و 1.3 درصدی را نصیب سرمایه فعالان خود کرده‌اند.

    همچنین نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار در هفته گذشته نشان می‌دهد در این مدت تعداد 12350 میلیون انواع اوراق بهادار به ارزش 54994 میلیارد ریال در بیش از یک میلیون و 600 هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و شاخص بورس نیز در این مدت با 4328 واحد کاهش، معادل 1.4 درصد افت کرد و به رقم 305333 واحد رسید.

    این در شرایطی است که در هفته گذشته گروه‌های ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی با 19 درصد، دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با 9.6 درصد، کاشی و سرامیک با 8.1 درصد، ساخت محصولات فلزی با 5.5 درصد و استخراج نفت، گاز و خدمات جنبی و بجز اکتشاف با 4.8 درصد بیشترین بازدهی، و در مقابل گروه‌های استخراج سایر معادن با 10.9 درصد، محصولات کاغذی با 7.3 درصد، بانک‌ها و موسسات اعتباری با 7 درصد، محصولات چوبی با 5.6 درصد و اطلاعات و ارتباطات با 4.8 درصد بیشترین کاهش سرمایه را نصیب سهامداران خود کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی