عصر بازار

اطلاعات بیمه شخص ثالث خودروها به اشتراک گذاشته می‌شود

عصر اعتبار- دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گفت: اطلاعات بیمه شخص ثالث خودروها طبق مصوبه کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک، به اشتراک گذاشته می‌شود.

اطلاعات بیمه شخص ثالث خودروها به اشتراک گذاشته می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، رضا باقری اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات در توئیتر نوشت: با موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و همراهی بیمه مرکزی، اطلاعات بیمه شخص ثالث طبق مصوبه و شرایط کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک، در اختیار کسب و کارهای مرتبط با خودرو، از جمله شرکتهای بیمه، خرید و فروش و حمل و نقل قرار خواهد گرفت.

    وی با بیان اینکه این سرویس مربوط به مصوبه جلسه سوم کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی است، گفت: به زودی اطلاعات مربوط به معاینه فنی خودروها (سیمفا) نیز در اختیار کسب وکارهای مرتبط با خودرو قرار می گیرد.

    کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی و در راستای اجرای بند «ث» ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه و آیین‌نامه اجرایی احصای کلیه استعلامات و ایجاد نظام استانداردسازی تبادل اطلاعات بین دستگاهی (مصوب شورای عالی فضای مجازی)، توسط شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایجاد شده است.

    هدف از تشکیل این کارگروه، ایجاد هماهنگی، نظارت، تصمیم‌سازی در تبادل اطلاعات بین دستگاهی به منظور حفظ یکپارچگی، استانداردسازی، تسهیل و تسریع در ارائه خدمات الکترونیکی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات دستگاههای اجرایی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی