عصر بازار

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران خبر داد

آغاز استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان

عصر اعتبار- رئیس کنفدراسیون صادرات ایران می‌گوید استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان از اول خردادماه امسال آغاز می‌شود.

آغاز استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمد لاهوتی در جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: خوشبختانه پس از ماه‌ها مذاکره با بانک مرکزی این مجموعه سرانجام موافقت خود را با ابلاغ دستورالعمل مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان اعلام کرد براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته استرداد این مالیات از اول خردادماه آغاز خواهد شد.

    وی با اشاره به مشکل تامین ارز به عنوان یکی از دغدغه‌های واحدهای تولیدی بیان کرد: امروز واحدهای تولیدی با مشکل کمبود مواد اولیه مواجه هستند. یکی از اصلی‌ترین دلایل آن عدم تخصیص ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی در دو ماه گذشته بوده است.

    رئیس کمیسیون تسهیل تجارت اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: اگر ما نتوانیم برای این مشکل چاره‌ای بیندیشیم نه تنها امکان دستیابی به اهداف کلان وجود ندارد که حتی ذخیره مواد اولیه برخی واحدهای تولیدی نیز ظرف هفته‌های آینده به پایان می‌رسد. در کنار آن بحث واردات در ازای صادرات نیز به دلیل برخی مشکلات عملا محدود شده و نمی‌توان به شکل گسترده استفاده کرد.

    ما امیدواریم بانک مرکزی در تخصیص ارز مورد نیاز برای واحدهای تولیدی باسرعت و قدرت بیشتری عمل کند تا بتوان دستیابی به اهداف مدنظر در این زمینه را امکان‌پذیر دید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی