عصر بازار

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس پیشنهاد داد؛

ارائه بُن کارت خرید، کلید عبور از افزایش قیمت ها

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است دولت باید به جای پرداخت یارانه، بن خرید کالاهای اساسی به اقشار آسیب پذیر تحویل دهد.

ارائه بُن کارت خرید، کلید عبور از افزایش قیمت ها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت،  عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی، گفت: از آنجایی که براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت مواد غذایی به میزان کافی در کشور موجود است، مشکل اصلی کشور در گرانی‌های اخیر را باید نحوه توزیع کالاها دانست.

    نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایط موجود مانند رشد حقوق‌ها، مالیات و... در صورتی که تمهیدات لازم برای افزایش متناسب قیمت‌ها صورت نگیرد، کارخانه‌ها ورشکسته شده و تعطیل می شوند، در واقع قیمت کالاها در شرایط کنونی شمشیر دولبه است؛ نه می‌توان به کارفرما امر کرد که همزمان با افزایش 20 درصدی حقوق و مالیات، قیمت ها را ثابت باقی بماند و نه به مصرف کننده بار مضاعفی تحمیل کرد.

    ضرورت تحویل بسته های حمایتی به اقشار آسیب پذیر

    وی با بیان اینکه دولت باید با استفاده از مکانیسم‌های مناسب مانند ارائه بسته های حمایتی از اقشار آسیب پذیر حمایت کند، ادامه داد: در دنیا به افراد کم درآمد، بُن خرید داده می شود تا از فروشگاه‌های خاص نیازهای اساسی خود را خریداری کنند این در حالی است که در ایران وجه نقد به مردم داده می شود که مردم از آن برای تسویه بدهی خود استفاده می کنند.

    رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: باید به جای پرداخت یارانه، این اعتبارات به صورت هدفمند در اختیار خانواده ها قرار می گرفت تا معیشت خانوارها ارتقا یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی