عصر بازار

امروز، مهلت ارائه اظهارنامه ارزش افزوده تمام می‌شود

عصر اعتبار- با شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های آن اجرای بسیاری از قوانین مالیاتی به تعویق افتاد که یکی از آن‌ها ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بود و مودیان تا پایان امروز فرصت دارند تا اظهارنامه مذکور را ارائه کنند.

امروز، مهلت ارائه اظهارنامه ارزش افزوده تمام می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از مشاغل و کسب‌و کارهای خرد هر یک از سازمان‌ها به نحوی در فکر حمایت از قشر آسیب دیده کرونا بودند که سازمان امور مالیاتی هم از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون مجموعه تمهیدات و اقداماتی علیه این ویروس انجام داده که اکثر آن‌ها حول محور "امهال مالیاتی" می‌چرخند.  

    این امهال مالیاتی شامل مواردی همچون تمدید مهلت ارسال اظهارنامه، لغو جلسات هیئت اختلاف، تمدید مهلت بخشش جرایم قابل بخشش مالیاتی می‌شود که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان سال 1398 تا پایان اردیبهشت امسال برای تمامی مؤدیان و همچنین زمان سررسید پرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای برخی گروه‌های اقتصادی تا پایان اردیبهشت امسال تمدید شد.

    تسلیم اظهارنامه مالیات برارزش افزوده زمستان سال گذشته که طبق اعلام معاون سازمان مالیاتی با رسیدن به تاریخ 31 اردیبهشت ماه مهلت درنظرگرفته شده برای مودیان در این زمینه تا پایان امروز به پایان می‌رسد. 

    در این زمینه همچنین، معاون سازمان مالیاتی اظهار کرد: مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی دوره مذکور، 15 فروردین ماه بود که به دلیل مصادف شدن با تعطیلات نوروزی و به سبب شرایط حادث شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره مذکور، تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شد؛  بنابراین آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه توسط مودیان، روز چهارشنبه مورخ 31 اردیبهشت ماه 1399 است. 

    در نهایت، مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده، به منظور ارایه اظهارنامه مالیاتی خود می‌بایستی به سایت عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به آدرس WWW.EVAT.IR مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی