عصر بازار

نرخ بیکاری در هند به خاطر کرونا به ۲۴ درصد رسید

عصر اعتبار- مرکز نظارت بر اقتصاد هند اعلام کرد که در هفته منتهی به روز ۱۷ می، نرخ بیکاری در این کشور به ۲۴ درصد افزایش یافته است.

نرخ بیکاری در هند به خاطر کرونا به ۲۴ درصد رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مرکز نظارت بر اقتصاد هند، گزارش داد که نرخ بیکاری در این کشور هفته منتهی به روز 17 می 24 درصد بوده است و این در حالی است که با کاهش محدودیت‌ها در فعالیت‌های اقتصادی و حضور مردم در اجتماع مشاغل صنعتی در این کشور را آغاز کرده‌اند.

    این مرکز اعلام کرد: با گذشت نیمی از ماه می، اما به نظر می‌رسد علیرغم از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی نرخ بیکاری در هند همچنان همانند ماه آوریل بالاست.

    مرکز نظارت بر اقتصاد هند، افزود: کاهش تدریجی محدودیت‌های اعمال شده برای کنترل کرونا نتوانسته به بهبود نرخ بیکاری در هند کمک کند.

    در گزارش این مؤسسه آمده است: پابرجا بودن نرخ بالای بیکاری نشان می‌دهد که تعداد زیادی از مردم هند به دنبال کار هستند اما نمی‌توانند شغلی پیدا کنند. آمارها نشان می‌دهد که حوزه شهری در هند نسبت به حوزه روستایی با نرخ بیکاری 27 درصد شرایط بدتری را تجربه می‌کند.

    این مرکز می‌گوید: عدم اطمینان نسبت به اینکه چه زمانی محدودیت‌های اعمال شده به طور کامل لغو می‌شود، اوضاع اقتصادی پس از پایان کرونا نگرانی از بیماری، ‌نگرانی از کمبود اقلام دارویی، نگرانی از جان باختن و یا ابتلای سخت به کرونا، باعث خواهد شد تا افراد ترجیح دهند تا به جای حضور در محل کار در خانه‌های خود در روستاها و شهرهای کوچک، بمانند.

    گزارش این مرکز می‌گوید: با توجه به اینکه بعید به نظر می‌رسد که بسته کمک اقتصادی دولت هند بتواند تاثیر مثبتی را به همراه داشته باشد، بازگشایی اقتصاد هند پس از پایان محدودیت‌های کرونایی چالشی بزرگ خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی