عصر بازار

همه باید پس انداز کنیم

عصر اعتبار- به گفته یک جامعه شناس، همه افراد باید قسمتی از درآمد خود را پس اندازه کرده تا در مواقع ضروری از آن استفاده کنند.

همه باید پس انداز کنیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری میزان، در همه جوامع، هنگامی که بحرانی مانند سیل و زلزله یا شیوع یک بیماری ایجاد می‌شود، بیشتر مردم دچار مشکلات اقتصادی می‌شوند، اما در این میان عده بسیاری شغل و درآمد خود را از دست می‌دهند و تا مدت‌ها نمی‌توانند زندگی خود را سروسامان دهند.

    به گفته یک جامعه شناس، تنها راه نجات از مشکلات اقتصادی، پس انداز کردن است.

    شهلا کاظمی پور در گفت‌وگو با میزان گفت: با همه گیری ویروس کووید 19، بسیاری از افراد مجبور به تعطیلی صنوف خود شدند. همچنین در این میان بسیاری از سرمایه گذاران ورشکسته شدند و کارگرانشان را اخراج کردند.

    وی افزود: زمان دقیقی برای بازگشایی همه صنوف و پایان انتشار این ویروس وجود ندارد، اما سوال اینجاست چرا یک خانواده با از دست دادن شغل سرپرست خانواده باید همه چیز خود را از دست دهد؟

    این استاد دانشگاه در پاسخ به سوال ذکر شده اظهار کرد: بسیاری از مردم در کشور ما، به صورت روزمره زندگی می‌کنند. به این معنا که تمام سرمایه خود را خرج مصارف روزانه کرده و به فردا فکر نمی‌کنند.

    وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل است که اگر فرد شغلش را از دست دهد، دیگر پولی برای خرج کردن و رفع نیاز نخواهد داشت.

    دکتر کاظمی پور درباره راه حل رفع این مشکلات گفت: همه افراد باید یک سوم درآمد خود را پس انداز کنند. پس انداز باعث توسعه خانواده‌ها و در کل جامعه می‌شود.

    این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران افزود: هزینه‌های اضافی و خرید‌های تجملاتی خانواده‌ها باید کاهش یابد و بیشتر درآمد پس انداز شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی