عصر بازار

سقوط درآمدهای بانکی غنا به کمترین سطح در دو سال گذشته

عصر اعتبار- در حالی که اقدامات دولت غنا برای مهار ویروس کرونا تقاضا برای وام را به شدت کاهش داده و در عین حال بدهی های پرداخت نشده را افزایش داده است، درآمدهای بانکی این کشور در حال سقوط به پایین ترین سطح خود در مدت بیش از دو سال گذشته است.

سقوط درآمدهای بانکی غنا به کمترین سطح در دو سال گذشته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، در حالی که اقدامات دولت غنا برای مهار ویروس کرونا تقاضا برای وام را به شدت کاهش داده و در عین حال بدهی های پرداخت نشده را افزایش داده است، درآمدهای بانکی این کشور در حال سقوط به پایین ترین سطح خود در مدت بیش از دو سال گذشته است.

    جورج بودو، مدیر عامل مؤسسه تحقیقاتی و تحلیلی کالستریت مستقر در نایروبی، در یک ایمیل گفت: "خطرات ناشی از بیماری کووید-19 هنوز به طور کامل رخ نداده است."

    وی افزود: "ضررهای ناشی از این اختلال بخشی از صورت های درآمدی سال 2020 را از بین خواهد برد."

    دولت این کشور آفریقایی پیش بینی کرده است که رشد اقتصادی در سال جاری به پایینترین سطح خود در 37 سال گذشته یعنی 1.5 درصد در سال جاری ادامه می یابد چرا که فعالیت های تجاری به دلیل تلاش برای مهار بیماری کووید 19 متوقف می شوند.

    در حالی که غنا ماه گذشته به اولین کشور آفریقایی تبدیل شد که محدودیت های قرنطینه شهروندان را کاهش داده بود، افزایش دوباره تعداد مبتلایان به کرونا و تأثیرات متعاقب ناشی از تعطیلی 21 روزه تجارت در این کشور، بسیاری از شرکت ها و مصرف کنندگان را دوباره درگیر کرده است.

    براساس داده های جمع آوری شده توسط بانک مرکزی غنا، بازده سهام که معیاری برای سودآوری شرکت ها محسوب می شود، بین ژانویه و مارس 540 واحد کاهش یافته و به طور متوسط به 21.1 درصد رسیده است.

    بودو گفت: بازده سهام تا پایان سال احتمالا بازهم سقوط کند و به 12 درصد برسد، که از ژانویه سال 2018 کمترین میزان خواهد بود.

    غنا در اوایل سال گذشته پاکسازی صنعت بانکی خود را شروع کرد که در سپتامبر 2017 آغاز شد و در آن وام دهندگان موظف شدند سپر سرمایه خود را سه برابر کنند و عملکرد خود را بهبود بخشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی