عصر بازار

اقتصاد هلند در بدترین وضعیت یک دهه اخیر

عصر اعتبار- رشد اقتصادی هلند به کمترین سطح خود از سال ۲۰۰۹ رسید.

اقتصاد هلند در بدترین وضعیت یک دهه اخیر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، آمار نهایی رشد اقتصادی هلند در سه ماهه نخست امسال منفی 1.5 درصد اندازه گیری شد که این نرخ پایین ترین نرخ رشد ثبت شده از سه ماهه نخست سال 2009 در این کشور محسوب می شود. این نرخ که 0.2 درصد بیشتر از برآورد قبلی است به 23 فصل رشد اقتصادی مثبت متوالی در هلند پایان داد.

    در بین بخش های مختلف، مخارج خانوار با رشد منفی 2.6 درصدی بیشترین نقش را در سقوط رشد اقتصادی هلند داشته و پس از آن نیز مخارج دولتی با منفی 1.5درصد و مخارج مصرفی با منفی 0.8 درصد قرار دارند. هلند ششمین کانون اصلی درگیر با کرونا در اروپا است و محدودیت های رفت و آمدی هنوز به طور کامل در آن رفع نشده اند.

    طبق اعلام مرکز آمار هلند بخش تولید در بدترین شرایط خود از زمان ثبت آمارهای رشد مربوطه قرار دراند اما سایر بخش ها نظیر خدمات، کشاورزی و ساخت و ساز با کاهش محسوس رشد در مقایسه با سه ماهه قبلی خود مواجه شده اند.

    هم چنین رشد اقتصادی آرژانتین نیز وارد محدوده منفی شده است تا جایی که طبق اعلام مرکز آمار این کشور، در سه ماهه نخست امسال اقتصاد آرژانتین5.4 درصد کوچک شده که این رشد 4.3 درصد کمتر از رشد ثبت شده فصل قبل و ضعیف ترین رشد اقتصادی ثبت شد در این کشور از سه ماهه دوم سال 2015 تاکنون بوده است.

    در بین بخش های مختلف، بخش ساخت وساز با رشد منفی 20.8 درصد بیشترین تاثیر را در ثبت این رشد منفی داشته است و پس ازآن نیز تولید با رشد منفی 6.5 درصدی و کشاورزی با رشد منفی 6.2 درصدی در رده های بعدی قرار دارند.

    تجارت خارجی آرژانتین نیز طی این مدت شدیدا تحت تاثیر قرار گرفته است تا جایی که واردات 16 درصد و صادرات 4.1 درصد نسبت به سه ماهه قبلی خود کاهش داشته است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی