عصر بازار

ادعای یک نماینده مجلس:

مشکلات ارزی ادامه نمی‌یابد

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه نمی دهیم این مسیر (مسائل ارزی) استمرار پیدا کند و امریکایی ها این را پاشنه آشیل برای ما قلمداد کنند و از مجلس انتظار اقدام را نداریم اما سیاست گذاری و قانونگذاری، در حوزه سیاست های مجلس است و کوتاه نمی آییم.

مشکلات ارزی ادامه نمی‌یابد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اعتمادآنلاین، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای مشترک قضائی و اداری استان کرمان به مناسبت هفته قوه قضائیه با اشاره به رویکرد جدید مجلس و برنامه ریزی کشور برای دولت جدید در سال آینده اظهار کرد: امروز یکی از مهم ترین مولفه های ما که دشمن روی آن دست گذاشته مباحث ارزی است.

     

    وی افزود: متوسط منابع ارزی ما در 10 سال گذشته 80 میلیارد دلار در سال بوده و همواره میزان مصارف ارزی به دلیل واردات و .. یک دوم منابع ارزی بوده و تراز تجاری ارزی ما مثبت بوده است.

     

    پورابراهیمی تصریح کرد: با وجود همه تلاش آمریکایی ها در به وجود آوردن ز و مسائل نفت، هنوز تراز ارزی ما منفی نشده اما شرایط روانی بر جامعه وارد و التهابات ارزی در بازار ایجاد شده که دولت باید اقدامات لازم را انجام بدهد.

     

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به زودی برنامه جامع اولویت های کمیسیون اقتصادی را در مجلس اعلام خواهیم کرد و معتقدیم ظرفیت توانمندی های اقتصاد و بانک مرکزی برای فائق آمدن بر این مشکلات مسلم است.

     

    وی افزود: اجازه نمی دهیم این مسیر (مسائل ارزی) استمرار پیدا کند و امریکایی ها این را پاشنه آشیل برای ما قلمداد کنند و از مجلس انتظار اقدام را نداریم اما سیاست گذاری و قانونگذاری، در حوزه سیاست های مجلس است و کوتاه نمی آییم .

     

    پورابراهیمی تصریح کرد: انتظار داریم تمام تلاش دولت در جنگ اقتصادی باشد و اگر فرمانده اصلی به اندازه ذره ای به فکر مذاکره باشد، توفیق وجود نخواهد داشت.

     

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ادبیات دولت در مواجهه با دشمن باید تغییر کند و جنگ تمام عیار با دشمنی باشد که ذره ای برای مردم ما اهمیت قائل نیست و دولت باید با تمام توان برای دفاع از حق مردم به صحنه بیاید.

     

    وی افزود: قطعا جمهوری اسلامی با اراده و عزم دولت با نگاه مواجهه با دشمن و رویکرد اقتصاد مقاومتی و فرماندهی جنگ اقتصادی و کنار گذاشتن موضوعاتی که قبلا دنبال می کرد، می تواند به اهدافش دست یابد.

    پورابراهیمی اظهار کرد: در سال های گذشته برخی در کشور به مذاکره دامن زده و فکر می کردند مشکلات اقتصادی با مذاکره حل می شود که باید این مسیر متفاوت شود.

    وی تصریح کرد: برنامه جامع مقابله با عملیات اقتصادی دشمن را در حوزه اجرا و عملیات روانی را دنبال می کنیم و مطمئن هستیم این مسیر حرکت موجب عزت و اقتدار جمهوری اسلامی در عرصه اقتصاد نیز خواهد شد.

    نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: انتقادات جدی مربوط به حوزه سرمایه گذاری و مسائل اجرائی در استان وجود دارد و تسریع در فرآیندهای سرمایه گذاری در استان را با اخذ اختیارات ویژه برای استان دنبال می کنیم که در این راستا قرار است به استان ها در موضوعات اقتصادی اختیارات ویژه ارائه شود زیرا با روش های جاری نمی توانیم کشور را اداره کنیم.

    پورابراهیمی اظهار کرد: می توانیم کرمان را به عنون پایلوت اقتصادی در بخش های مختلف به نحوی جلو ببریم که به شاخص های برتر در بخش های مختلف برسیم و مجمع نمایندگان و کمیسیون اقتصادی آمادگی کامل برای همکاری دارد.

    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو