عصر بازار

افزایش قیمت طلا درپی جهش آمار کرونا

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان که به خوش بینی سرمایه گذاران نسبت به احیای اقتصادی سریع ضربه زد و تقاضا برای خرید داراییهای امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

افزایش قیمت طلا درپی جهش آمار کرونا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.2 درصد افزایش یافت و به 1773 دلار و 43 سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته تا رکورد 1779 دلار و شش سنت صعود کرده بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش، به 1781 دلار و 60 سنت رسید.

    به گفت دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ، مطمئنا با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا به خصوص در آمریکا که تقاضای سرمایه گذاران برای خرید داراییهای امن را تقویت کرده است، خرید دارایی امن نسبتا قوی خواهد بود.

    ایالت کالیفرنیا مانند ایالتهای تگزاس و فلوریدا در واکنش به افزایش سطح ابتلا، محدودیتهایی را وضع کرد. ایالت واشنگتن و شهر سانفرانسیسکو هم طرحهای بازگشایی را متوقف کردند.

    گسترش بی وقفه موارد ابتلا به ویروس کرونا، نگرانیهای سرمایه گذاران نسبت به تاخیر در روند احیای اقتصاد جهانی را تشدید کرده و روی ریسک پذیری تاثیر گذاشته و باعث سرازیر شدن سرمایه به سوی دارایی‌های امن شده است.

    طبق نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، چشم انداز احیای اقتصاد جهانی در یک ماه گذشته بدتر شده یا در بهترین حالت، تغییر نکرده است.

    طلا در شرایط ابهامات مالی و سیاسی به پناهگاه مطمئن برای دارایی تبدیل شده و با افزایش تقاضای خرید روبرو می‌شود.

    بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.3 درصد رشد کرد و به 1178 دلار و 90 سنت رسید.

    وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد هر اونس طلا مقاومت در سطح 1778 دلار را شکسته و تا مرز 1789 دلار صعود می‌کند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 1.7 درصد افزایش، به 1891 دلار و 42 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.6 درصد افزایش، 796 دلار معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش، در 17 دلار و 88 سنت ایستاد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی