عصر بازار

تمدید تسهیلات مرتبط با بافرسرمایه و نقدینگی توسط بانک مرکزی اروپا

عصر اعتبار- براساس اعلام بانک مرکزی اروپا بانک‌های منطقه نیازی نیست که تا پایان سال سود سهام پرداخت کنند و همچنین، اجازه دارند تا برای مقابله با کرونا،برای مدتی طولانی‌تر از بافر سرمایه و نقدینگی خود بهره ببرند.

تمدید تسهیلات مرتبط با بافرسرمایه و نقدینگی توسط بانک مرکزی اروپا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است که بانک‌های این منطقه می‌توانند برابر موج دوم همه گیری مقاومت کنند اما از مقامات ذیربط خواست تا به منظور مداخله و جلوگیری از ضربه اعتباری، خود را مهیا کنند.

    رگولاتور ارشد منطقه یورو ممنوعیت پرداخت سود سهام و بازخرید سهام را برای دو ماه دیگر یعنی تا اول ژانویه تمدید کرد.

    این نهاد همچنین به بانک‌ها اجازه داد تا از قانون بافر نقدینگی و سرمایه قانونی الزامی به ترتیب تا پایان سال جاری و تا سال آتی تخطی کرده و برای مقابله با آثار پاندمی از آن استفاده کنند.

    بانک مرکزی اروپا در جریان یک ارزیابی آسیب پذیری به این نتیجه رسید که سناریوی مرکزی اقتصادی این نهاد در رابطه با کرونا که مقررات قرنطینه را تا اواسط سال 2021 پابرجا می‌داند، نسبت کفایت سرمایه بانک‌ها تقریبا با 1.9 واحد درصد کاهش، تا پایان سال 2022 به 12.6 درصد تنزل پیدا کند.

    در سناریویی شدیدتر شامل موج دوم و قدرتمند شیوع کرونا، سرمایه بانک‌ها به اندازه 5.7 درصد از بین رفته و در پایان مدتی مشابه به 8.8 درصد خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی