عصر بازار

رئیس اتحادیه طلای یزد: روی سخن ما با سازمان مالیاتی است

عصر اعتبار- رییس اتحادیه طلافروشان یزد نسبت به خطر نابودی صنعت طلای این استان با وجود شهرت جهانی‌اش هشدار داد و با اشاره به کاهش بیش از ۶۰ درصدی درآمد فعالان این بخش، اهتمام سازمان مالیاتی کشور و اختصاص تسهیلات ویژه‌ برای نجات آن را خواستار شد.

رئیس اتحادیه طلای یزد: روی سخن ما با سازمان مالیاتی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، «محمدرضا نوری زاده»  به بی‌ثباتی و نوسانات کنونی در بازار طلا اشاره و اظهار کرد: قیمت هر مثقال طلای آب شده در چند روز گذشته، با وجود افزایش قیمت چشمگیر طلا در کشورمان با کاهش حدود 800 هزار تومانی به حوالی چهار میلیون تومان رسید اما دوباره این قیمت در روزهای اخیر افزایش یافته و هم اکنون حدود 200 هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

    وی از بروز فاجعه‌ای اقتصادی در بازار طلافروشان خبر داد و گفت: وضعیت این بازار در یزد فاجعه‌بار است و هیچ ثباتی ندارد و تقریباً می‌توان گفت بازار این صنف از بین رفته است.

    پس از گذشت حدود 1.5 سال از تصویب موضوع حذف ارزش ازوده طلا توسط مجلس، هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.نوری با بیان این که در جریان این نوسانات هیچ کمک و حمایتی از طلافروشان و زرگران یزدی انجام نشده است، گفت: نه تنها حمایتی مالی از این صنف با ارائه تسهیلات و تامین سرمایه در گردش نشده است بلکه هنوز پس از گذشت حدود 1.5 سال از تصویب موضوع حذف ارزش افزوده طلا در مجلس شورای اسلامی، این اقدام اجرایی نشده است.

    وی افزود: قرار بود با اجرای این مصوبه، ارزش افزوده طلا حذف و آن را براساس اجرت یا سود زرگر تعیین کنند ولی هنوز  این مصوبه به منظور حمایت از این صنعت، اجرایی نشده است.

    رییس اتحادیه طلافروشان یزد با اعتراض به وضعیت کنونی بازار طلا و درآمدزا نبودن این بخش برای فعالان و صنعتگران این بخش، خاطرنشان کرد: درآمد صنعتگران و زرگران این روزها به بیش از 60 درصد کاهش یافته و تعداد زیادی از پروانه‌های کسب و کدهای فعالیت این فعالان باطل شده که این ریزش قابل توجه براساس مستندات دستگاه‌های مربوطه مانند معاونت صنایع دستی و اداره کل استاندارد استان قابل دسترسی است.

    وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت کارگاه‌های طلاسازی به گونه‌ای است که این کارگاه‌ها با کمتر از 10 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و این در حالیست که با وجود وعده‌ و وعیدهای بسیار زیاد هنوز اقدامی برای کمک به این فعالان اقتصادی نشده است.

    نوری زاده با بیان این که این صنف با وجود رکود شدید اقتصادی موظف به پرداخت مالیات‌ بدون در نظر گرفتن تخفیف یا معوقه است، گفت: هر چند مسئولان استان به علت محدودیت‌ در تصمیم‌گیری، قادر به کمک در این زمینه نیستند ولی روی سخن ما سازمان مالیاتی کشور است که ملتمسانه از آن خواستار توجه ویژه در این بازه زمانی هستیم.

    رئیس اتحادیه طلای یزد: ملتمسانه خواستار توجه ویژه سازمان مالیاتی در شرایط کنونی هستیم.وی تاکید کرد: فعالان صنعت طلا و جواهرات، دست بسته و بدون هیچ درآمدی توان پرداخت مالیات را ندارند و رفع این مشکل ملزم به منظور شدن کاهش درآمد و توان این فعالان اقتصادی و تخفیف مالیاتی به همین میزان است چرا که در غیر این صورت مجبور به فروش سرمایه‌ی خود برای پرداخت مالیات دولت هستند.

    رییس اتحادیه طلافروشان یزد توجه ویژه دولت به صنعت طلای یزد را خواستار شد و تصریح کرد: دیگر توانی برای فعالیت صنعت طلا باقی نمانده است در حالی که دولت می‌تواند با ارائه تسهیلات کم‌بهره در بخش سرمایه در گردش به منظور تامین ماشین‌آلات و مواد اولیه، ادامه‌ی فعالیت این بخش را تضمین کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی