عصر بازار

مدیرعامل یکی از کارگزاری‌ها:

نحوه خرید و فروش سهام عدالت در کارگزاری‌ها

عصر اعتبار- مدیرعامل یکی از کارگزاری‌ها گفت:حداقل زمان واریز وجه فروش سهام عدالت در کارگزاری یک روز کاری است.

نحوه خرید و فروش سهام عدالت در کارگزاری‌ها
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ رحمان بابازاده درباره نحوه‌ی خرید و فروش سهام عدالت، افزود: ساز و کار سهام عدالت پیچیدگی‌هایی دارد که مردم از آن بی خبر هستند و به همین دلیل نگرانی‌هایی دارند و نمی‌دانند برای پیگیری روند فروش سهام عدالت باید چه اقداماتی انجام دهند.
    وی ادامه داد:افرادی که روش مستقیم را انتخاب کردند می‌توانند با مراجعه به بانک یا کارگزاری‌ها اقدام به فروش30 درصد سهام خود کنند.
    بابازاده گفت:یکی از اشتباهات رایج سهامداران این است که فکر می‌کنند باید سهام عدالت را در سبد دارایی خود ببینند. برای دیدن دارایی سهام عدالت باید به درگاه ذی نفعان بازار سرمایه مراجعه کنند.
    وی افزود: در زمانی که سهامدار قصد دارد سهام عدالت خود را بفروش برساند باید به سایت کارگزاری مراجعه کند و کارگزار ناظر خود را انتخاب کند تا بتواند اقدام به فروش کند.
    بابازاده ادامه داد: بعد از اینکه سهامدار به کارگزاری درخواست فروش سهام عدالت می‌دهد بعد از تجمیع به شرکت سپرده گذاری ارسال می‌شود و شرکت سپرده گذاری طرف یک هفته لیست نماد‌هایی که قابل فروش هستند را برای کارگزاری ارسال می‌کند تا کارگزاری اقدام به فروش کند. بعد از اینکه کارگزاری سهام را فروخت دوباره لیست را به شرکت سپرده گذاری ارسال می‌کند تا شرکت سپرده گذاری شماره شبا و همراه سهامدار را برای کارگزاری ارسال کند و کارگزاری بعد از دریافت لیست، وجه فروش را در مدت یک روز کاری به حساب سهامدار واریز می‌کند.
    وی در پاسخ به اینکه سهامدار نمی‌داند که سهام بر چه مبنای قیمتی فروخته شده است گفت: مبنای فروش سهام از زمانی است که شرکت سپرده گذاری مرکزی، لیست فروش سهام را به کارگزاری ارسال می‌کند و کارگزار براساس بازار و در جهت حفظ حقوق سهامدار، به بالاترین قیمت سهام را به فروش می‌رساند پس سهامداران مبنای قیمت را از زمان درخواست در نظر نگیرند.
    وی ادامه داد: نحوه فروش سهام عدالت اولین تجربه صنعت کارگزاری بورس است و زیر ساخت‌ها برای این حجم فروش کافی نیست و به همین دلیل نسبت به فروش سایر سهم‌ها زمان بر است.
    بابازاده بیان کرد: یکی از دلایل واریز نکردن وجه فروش سهام عدالت این است که شماره شبا یا تلفن همراه سهامدار در سامانه اشتباه است و امکان واریز وجه وجود ندارد به همین دلیل باید به سامانه سهام عدالت مراجعه کنند و نسبت به تصحیح شماره شبا و تلفن همراه خود اقدام کنند.
    مدیرعامل کارگزاری گفت:برخی از نماد‌ها به دلایلی، چون توقف یا بسته بودن امکان فروش ندارند، اما سهم‌های فروخته شده در چند بخش به حساب سهامدار واریز می‌شود.
    بابازاده افزود: ممکن است شماره شبا سهام مشکلی نداشته باشد، اما حساب راکد است و ما نمی‌توانیم وجه را به حساب سهامدار واریز کنیم.
    وی گفت:افرادی که برای فروش سهام عدالت به بانک‌ها وکالت دادند فرایند فروش سهام بیشتر می‌شود، چون بانک درخواست‌ها را تجمیع و به کارگزاری ارسال کند و کارگزاری‌ها بقیه فرآیند را انجام می‌دهند.
    بابازاده افزود: سهامداران با وارد به سامانه سهام عدالت و مراجعه به بخش سوالات رایج بیشتر مشکلات و سوالاتشان برطرف می‌شود.
     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو