عصر بازار

چرا واریز یک هفته‌ای پول سهام عدالت به دو ماه رسید؟

عصر اعتبار- درحالی که مسئولین خبر از آزادسازی ۳۰درصد دوم سهام عدالت تا حدود یک هفته دیگر می‌دهند، گلایه مردم از دریافت پولشان برای ۳۰درصد اول همچنان ادامه دارد.

چرا واریز یک هفته‌ای پول سهام عدالت به دو ماه رسید؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت‌نیوز، شکایت مردم از واریز پول فروش سهام عدالتشان تمامی ندارد. تا جایی که در گفته‌ها و نوشته‌هایشان با طعنه و کنایه این سهام را «سهام بی‌عدالتی» می‌خوانند.

    13سال پیش، زمانی که با تورمی 10 تا 12 درصدی مواجه بودیم، سهام عدالت با هدف مشارکت بیشتر مردم در اقتصاد واگذار شد اما حالا در دوران آزادسازی آن، تورم  41درصدی رمقی برای سهام‌داران باقی نگذاشته است. ظاهرا تحریم، تورم، بیکاری و…در کنار سایه سنگین کرونا بر معیشت مردم موجب شده که سهام عدالت برای دارندگانش نه وسیله‌ای برای مشارکت بلکه ابزاری برای گذران چند روز زندگی باشد. البته مشروط به آنکه از فروش سهام چیزی دستشان را بگیرد.

    حدود دو ماه است که مردم در میان نهادها و سازمان‌های متولی برای واریز پول سهام عدالت سرگردانند. یکی به آنها می‌گوید به بانک بروند،‌ یکی شماره ستاد سهام عدالت را معرفی می‌کند، یکی می‌گوید باید به سازمان خصوصی‌سازی بگویند و یکی شماره تماس گویای بانک‌ها را می‌دهد. اما کسی پاسخگوی مشکل نیست.

    گزارش‌های مردم خبر می‌دهد که برخی با این که ماه‌ها از فروش سهامشان گذشته هنوز هیچ پولی دریافت نکرده‌اند. حالا آنان می‌گویند با توجه به تجربه تلخ مرحله اول، در صورت آزادسازی بخش بعدی تمایلی به واگذاری باقی سهام عدالت خود ندارند.

    مردم در واکنش به گزارش‌ تجارت‌نیوز درباره عدم پاسخگویی بانک‌ها به سهامداران عدالت، از مشکلات معیشتی‌شان می‌نویسند و نسبت به وعده آزادسازی باقی سهام در شرایطی که بعد از گذشته دو ماه هنوز پول بخش اول را نگرفته‌اند، ابراز نارضایتی می‌کنند:

    «اخه کی باید جوابگو باشه همه ما بخاطر نداری و بدبختی سهاممون رو فروختیم که یه چیزی دستمونو بگیره اخه مشکل کجاست. نمیدونم چرا رسانه‌ها و روزنامه‌ها پیگیر این موضوع نیستن؟ بعد صحبت از 30درصد دوم هم می‌کنن.30درصد اول رو چیکار کردید که از اون حرف حرف می‌‍زنید؟»

    «مسئولین انگارتو ایران زندگی نمی‌کنند و ازهیچی خبر ندارند؟ یعنی واقعا نمی‌دونن مردم دو ماهه هنوز پول 30درصده اول رو نگرفتند؟ چطوری 30 درصد دیگه‌ رو عید غدیر ازاد می‌کنن؟ اول تکلیف این 30درصد رو مشخص کنید.»

    «هدفشون فقط اینه که سهام رو از دستمون در بیارن. 30 درصد اول را بریزید و بدهی مردم را بدید بعد30درصد دوم ازاد کنید.»

    «شما که هنوز پول 30 درصد رو ندادین. میریم بانک یه جوری رفتار می‌کنن انگاری رفتی از جیب خودشون به زور پول دربیاری»

    «من در تاریخ 12 خرداد بانک ملت شعبه فلاحی مشهد سی درصد سهام عدالت فروختم و هیچ مشکلی از نظر شماره شبا و غیره نبوده. چندین بار پیگیری نتیجه نداد. پشتیبانی بانک ملت تماس می‌گیری شماره کارگزاری می‌دهند که اونم دائما مشغوله. تا الان یک ریال واریز نشده فقط فقط موندیم چه‌کار کنیم.»

    «بانک سپه دو ماه شد، دریغ از یک ریال، اونوقت میخواین سی درصد دومو بخرین؟»
    همچنان خبری از واریز نیست!

    پیام‌های مخاطبان نشان می‌دهد آنها راه‌های مختلفی را برای آگاهی از وضعیت سهام و اطلاعات کاربری خود امتحان کرده‌اند اما کمتر به نتیجه رسیده‌اند. بیشترین گله مردم هم همچنان از شعب بانک‌هاست. برخی بانک‌ها با گذشت بعضا دو ماه هنوز واریزی نداشته‌اند و برخی دیگر مبالغی کمتر از 10 هزار تومان برای سهام‌داران واریز کرده‌اند. مردم در پیام‌های خود بیشتر از بانک‌های سپه، صادرات و بیش از همه ملی شکایت کرده‌اند و خواهان پیگیری از سوی مسئولان مربوطه هستند.

    « من دوماه پیش، 6خرداد، از سدادبانک ملی سهامم را به فروش گذاشتم تا الان خبری از واریز پول نیست.»

    «امروز اولین واریزی کارگزاری سعیدی برام انجام شد. 6 هزار تومن واریز کردند. نمیدونم بخندم یا گریه کنم.»

    «ژمن خودم جز اولین کسانی بودم که سهامم را فروختم به بانک انصار ولی تا الان هزار تومان هم نریختن من نمیدونم چکار کنم.»

    «چرا بانک ملی رو پیگیری نمی‌کنید؟ به خدا مردم احتیاج دارن که فروختن.»

    «دوازده خرداد سی درصد از سهامم را ازطریق بانک ملی شهرستان ماکو واگذار کردم . تا امروز هیچ مبلغی از سوی بانک ملی پرداخت نشده.»

    «واقعا واستون متاسفم قبل از فروش سهام‌ها که میگفتن نهایت یک هفته‌ای میدیم الان چیشد؟»

    «چهل روزه سهامم رو فروختم بانک‌ تجارت ولی هیچی واریز نکردن میرم بانک هم میگه بهمون گفتن صبر کنید…اخه صبر تا کی؟»

    «من 15 خرداد بانک ملی ایوا درخواست فروش دادم. تو خونه مریض دارم احتیاج داشتم که اینکارو کردم هنوز هیچی واسم نریختن.»

    «چهارم مرداد بانک ملی ساعت پنج ونیم پنجاه هزارتومان و شش نیم پانزده هزار تومان برام ریخته. بعد از دو ماه. من هفتم خرداد برای فروش زدم. این چه مسخره بازیه؟ صاحب خونه خیلی محبت کرده وسیله‌هام رو نریخته تو پارکینگ. به خودم وزن و بچم گفت برید تاخانه پیدا نکردید نیایید. من دوشب دارم تو ماشین با زن و یک بچم می‌خوابم. راننده تاکسی هستم. پول خودمونه بریزید.»

    «بانک قوامین 10 تومن 10 تومن واریز میکنه بعدشم پیامک میده این علی الحسابه!!! یعنی چی چی میگن اینا! اگه مشکل داشت شماره شبای حسابم در بانک قوامین چرا 10 تومن ریختن؟ »

    «من 6خرداد از طریق سداد بانک ملی فروختم تا الان هیچ خبری از واریز پول نیست دو ماه شد نمیدونم چکار کنم.»

    «من تو سایت بانک صادرات ثبت نام کردم الان80 روزه 1یک ریال واریز نکردن چرا؟»

    « من 12خردادسهام عدالتمو به فروش گذاشتم دریغ از یه ریال. هردفعه بانک تجارت رفتم میگن به ما مربوط نیست، دست دولت هستش. من نیاز دارم که فروختم. مستاجرم بیکار شدم.»

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو