عصر بازار

حمایت بانک‌ها از ۲۱ هزار واحد تولیدی

پرداخت ۷۸۸ هزار وام ازدواج در سال‌ گذشته

عصر اعتبار- دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی گفت: در یک سال گذشته ۷۸۸ هزار وام ازدواج به جوانان پرداخت شده و در سه ماهه اول امسال نیز ۱۱۱ هزار زوج جوان از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

پرداخت ۷۸۸ هزار وام ازدواج در سال‌ گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه‌قضائیه برای بررسی مشکلات و مسائل نظام بانکی میزبان مدیران عامل 12 بانک دولتی و نیمه دولتی و نماینده بانک‌های غیردولتی بود و از مدیران بانکی خواست که خودشان پیش از همه پیشگام در عرصه اصلاح نظام بانکی و پیگیری احقاق حقوق بانک‌ها باشند.

    محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی و دبیر شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در این جلسه با ارائه گزارشی درباره عملکرد بانک‌ها در حوزه نظارت و کاهش فساد و تخلف و توجه به معیشت مردم و رونق کسب و کار و آخرین وضعیت مطالبات و معوقات بانک‌ها، اعلام کرد: بانک‌ها سال گذشته 359 هزار و 51 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

    وی، رقم بنگاه‌های کوچک و متوسط که در راستای حمایت بانک‌ها از نظام تولید، تسهیلات دریافت کردند را 21 هزار واحد تولیدی عنوان کرد و افزود: در یک سال گذشته 788 هزار وام ازدواج به جوانان پرداخت شده و در سه ماهه اول امسال نیز 111 هزار زوج جوان از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

    به گفته حسین زاده، بانک‌ها برای آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه همچون سیل و زلزله 37 هزار میلیارد تومان و در ایام کرونا نیز 23 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات حمایتی یک تا دو میلیون تومانی پرداخت کرده‌اند و بیش از 51 هزار میلیارد نیز برای کمک به 63 هزار واحد تولیدی و اقشار آسیب دیده تخصیص یافته است.

    وی با اشاره به آمار 220 هزار نفری پرسنل بانک‌های دولتی و نیمه دولتی اعلام کرد که در یک سال گذشته با تقویت سیستم‌های نظارتی درون سازمانی رقم تخلفات بانک‌ها به زیر 2 درصد کاهش یافته که به گفته او مبدأ و منشأ بخش عمده این تخلفات نیز خارج از نظام بانکی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو