عصر بازار

ضعف دلار باعث ادامه صعود طلا شد

عصر اعتبار- در مبادلات روز سه شنبه – ۱۵ سپتامبر باقی ماندن شاخص دلار در قم های پایین باعث رشد قیمت طلای جهانی شد ، با توجه به اینکه حالا توجه سرمایه گذاران برای پیدا کردن جزئیات بیشتر از نقشه تورمی فدرال رزرو ، به نشست سیاست های پولی این بانک معطوف شده است.

ضعف دلار باعث ادامه صعود طلا شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از رویترز، قیمت طلای نقدی(60 دقیقه پیش ) با 0.3 درصد رشد در رقم 1962.78 دلار در هر اونس قرار داشت و این مقدار به 0.8 درصد دستاورد روز گذشته طلا اضافه شد..طلای مبادلات آتی امریکا نیز با 0.5 درصد صعود در رقم 1972.60 دلار در هر اونس قرار گرفت .

    ادوار مویا، تحلیلگر در" ای دی اند اف من کپیتال مارکتس" گفت :" دلیل عمده تقویت طلا ادامه ضعف دلار و کمی افت در بازده اوراق خزانه داری است.".

    کاهش شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از رقبا بعد از تجربه بدترین عملکرد روزانه در بیش از 2 هفته دوشنبه، باعث ارزانتر شدن طلا برای دارندگان دیگر ارزهای جهانی شده است.

    مشارکت کنندگان در بازارها در حال حاضر منتظر نتیجه نشست سیاست های پولی فدرال رزرو هستند که در روز چهارشنبه پایان خواهد یافت ..این اولین نشست از بعد از اظهارات جروم پاول در مورد گردش سیاست های پولی این بانک به هدف تحمل تورم بیشتر و تعهد آن برای نگه داشتن نرخ های بهره پایین برای مدت زمانی طولانی تر است .

    کایل رودا،تحلیلگر در آی جی مارکتس گفت :" بعد از سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول تقاضای بازار وضوح و رنگ بیشتر در مورد معنی هدف افزایش تورم فدرال رزرو است ."...." همچنین به دنبال دریافت سرنخ هایی از منظور فدرال رزرو در مورد نحوه ادامه سرکوب نرخ های بهره ، در صورت مشاهده رشد چشمگیر تورم هستند."

    طلا تا به اینجای سال رشد قیمتی 29 درصدی را داشته ،چراکه فلز گرانبها به عنوان پرچینی در برابر تورم دیده می شود.نرخ بهره های پایین باعث کاهش هزینه نگهداری طلای بدون سود دهی می شود .

    بنا بر اعلام کمیته بانکی سنا در روز دوشنبه ،قرار است تا قبل از تصمیم گیری این کمیته در مورد بودجه حمایتی کرونا ،وزیر خزانه داری امریکا، استیون منوچین  و جروم پاول در برابر این کمیته شهادت دهند و دیدگاه های خود را مطرح کنند.

    در جایی دیگر ارز بازار ،پلاتین با 0.5 درصد رشد به 958.48 دلار در هر اونس رسید ، بعد از آنکه توانست بالاترنی قیمت خود از 18 اگوست، یعنی 966 دلار را ثبت کند...نقره بازار نقدی با 0.7 درصد صعود به 27.35 دلار در هر اونس رسید و پالادیوم نیز با 0.3درصد صعود در رقم 2318.80 دلار در هر اونس قرار گرفت .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی