عصر بازار

منتظر فرار فلز زرد باشید

صندوق های سرمایه گذاری هنوز دیدگاهی صعودی در مورد طلا دارند

عصر اعتبار-در حالیکه بازار طلا در بازه محدود به دوره ادغام خود ادامه می دهد و در حال حفظ تعادل خود بر لبه چاقو است ، تحلیلگران خاطرنشان می کنند که آخرین داده های کمیته معاملات آتی کالاها همچنان روندی صعودی را نشان می دهد.

صندوق های سرمایه گذاری هنوز دیدگاهی صعودی در مورد طلا دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از کیتکو نیوز، گزارش تفکیک شده تعهدات معامله گران را برای هفته منتهی به 8 سپتامبر کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، نشان می داد مدیران صندوق سرمایه گذاری تامینی موقعیت گیری های بلند مدت خود در معاملات آتی طلای کامکس را با 8،353 قرارداد جدید به 155،528 افزایش داده اند. در همین زمان ، موقعیت های کوتاه مدت با 1803 قرارداد افزایش به 51،236 رسید.

    تعداد موقعیت گیری های کلی خالص طلا اکنون 104،292 قرارداد است. در طول دوره بررسی ، با ادامه دوره ادغام قیمت ،بازار طلا موفق شد پشتیبانی سطوح حمایتی بالای 1900 دلار در هر اونس را حفظ کند.

    تحلیلگران گفته اند که نه تنها صندوق های تامینی هنوز طلا می خرند ، بلکه بازار از زمان اوج قیمت های اگوست در بیش از 2000 دلار در هر اونس ، فقط شاهد اصلاح قیمتی سطحی است.

    تحلیلگران در شرکت تی دی سکیوریتیز خاطرنشان کردند که تقاضای زیادی در بازار وجود دارد، زیرا سرمایه گذاران به خرید طلا در افت های قیمتی ادامه می دهند.

    تحلیلگران گفتند: " همانطور که انتظار می رفت با توجه به اقدام اخیر قیمت ها که نشان داد که دست های بلند مدت ضعیف زیادی در بازار باقی نمانده ، شاهد تزلزل عمیق تری در موقعیت گیری ها نبودیم.".... "علاوه بر این ، تصمیم بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از کاهش نرخ ارز ( یورو) یک مانع مهم را از سر علاقمندان به خرید طلا برداشت ،زیرا سرمایه گذاران می توانند به روایت ضعیف دلار متمرکز شوند. علاوه بر این ، دیدن یک دیدگاه دوویش و تسهیلی در نشست سیاست های پولی فدرال رزرو نیز  می تواند مانع دوم افزایشی های طلا را از میان بر دارد و مسیر را برای حرکت دوباره به سمت 2000 هزار دلار هموار کند.

    منظور از دست های بلند مدت ضعیف، سرمایه گذارانی هستند که قدرت ریسک و توان سرمایه ایی بالایی ندارند و با افت های قیمتی و به دلیل محاسبه و یا تحلیل نادرست از بازار خارج می شوند.

    در گزارش روز دوشنبه ، مایک مک گلون ، استراتژیست ارشد کالای در Bloomberg Intelligence ، گفت که آخرین داده های تجاری نشان می دهد جذابیت سالم بلند مدت بازار طلا باقی مانده است.

    وی افزود که این داده ها نشان دهنده علاقه ارگانیک و ماندگار بیشتر به این فلز گرانبها نسبت به حجم ورود پول های سوداگرانه ناپایدار کننده به بازار است .

    وی گفت: "موقعیت های آتی طلا نشان دهنده قدرت واگرایی برای ما است. افزایش مداوم قیمت ها همزمان با کاهش موقعیت گیری های ناشی از پول مدیریت شده ، حاکی از یک بازار افزایشی سالم است." "کمتر شدن موقعیت گیری های خالص سوداگرانه خطرات ناشی از قرار گرفتن بازار در شرایط خرید اشباع  و دوره انحلال و کاهش بیش از حد را کاهش می دهد."

    در مصاحبه اخیر خود با کیتکو نیوز ، چارلی ندوس ، استراتژیست ارشد بازار LaSalle Futures Group ، گفت که اگرچه طلا برای رسیدن به بالاترین سطح در تقلا بوده ، اما مهمترین عامل برای طلا این است که قیمت در مرحله ادغام توانسته سطوج حمایت مهمی را حفظ کند.

    وی خاطرنشان کرد که طلا از میانگین متحرک 50 روزه خود گذر کرده و در حال حاضر در بالاتر از میانگین متحرک 20 روزه رسیده است. وی خاطرنشان کرد که این نشان دهنده قدرت اساسی در بازار است.

    وی گفت: "من به نمودار نگاه می کنم و مسیر حداقل مقاومت در برابر طلا را دارد."

    در حالی که سرمایه گذاران یک بار دیگر به طلا توجه می کنند ، به نظر می رسد بر اساس آخرین داده های تجاری علاقه آنها به نقره افزایش یافته است.
    "
    مشابه طلا ، قیمت نقره در یک بازه محدود با پشتیبانی بالاتر از 26 دلار در هر اونس و سطح مقاومت 28 دلار در هر اونس ، در حال تحکیم است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی