عصر بازار

تنها مسیر پیش روی طلا صعود است

عصر اعتبار- بازار طلا در بازه ایی محدوده به دوره ادغام خود ادامه می دهد و به گفته یک تحلیلگر بازار ، نشانه های فنی در حال رشدی وجود دارند که این فلز گرانبها آماده شکستن مقاومت و فراری رو به بالا است.

تنها مسیر پیش روی طلا صعود است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ،لوکمن اوتونوگا ، تحلیلگر ارشد در اف ایکس تی ام ، در مصاحبه ای با کیتکو نیوز گفت داشتن دیدگاهی کاهش در مورد  طلا دشوار است ،زیرا عوامل فاندامنتال قوی برای افزایش قیمت به سطوح بالاتر وجود دارد.

    وی افزود: عدم اطمینان اقتصادی ناشی ازپاندمی  کووید - 19  ، بی ثباتی ژئوپلیتیک و افزایش ریسک در بازارهای سهام همچنان به ایجاد تقاضای پناهگاه امن طلا ادامه می دهد. وی همچنین خاطرنشان کرد که افزایش فشارهای تورمی اکنون یکی دیگر از ستونهای مهم پشتیبانی از قیمت است.

    وی ادامه داد: "این واقعیت که فدرال رزرو اجازه می دهد تورم به بالاتر از سطح 2درصدی صعود کند ، به این معنی است که نرخ بهره برای مدت طولانی پایین خواهد ماند ، این همیشه یک خبر خوب برای طلا است ، که در یک محیط نرخ بهره پایین شکوفا می شود"

    در مورد اینکه چه چیزی می تواند جرقه شروع رالی بعدی طلا باشد ، اوتونوگا گفت که او به اصلاحات بالقوه در بازار سهام توجه دارد.. وی توضیح داد که بازارها اکنون به اقدامات محرک  بانک های مرکزی معتاد شده اند.... با این وجود ، علیرغم تمام نقدینگی ایی که به بازارها تزریق می شود ، اما در نقطه ایی سرمایه گذاران با واقعیت اقتصادی رو به رو خواهند شد .

    این اظهارات پس از آن مطرح شد که اخیراً بخش فناوری فشارهای فروش شدیدی داشته است ، در نتیجه نزدک - Nasdaq تنها طی یک هفته بیش از 10 درصد از بالاترین سطح خود سقوط کرد.

    وی گفت: "اگر ریسک گریزی موضوع اصلی باقی بماند ، این می تواند به نفع طلا باشد."

    عامل دیگری که برای طلا تاثیری صعودی خواهد داشت ، تضعیف دلار آمریکا است. فدرال رزرو لیدر و پیش روی دیگر بانکهای مرکزی از نظر نقدینگی تزریق شده به بازارها بوده و این عملکرد در حال حاضر بر شاخص دلار آمریکایی سنگینی می کند ، که در تلاش و تقلا برای پیدا کردن شتاب حرکتی در بالاتر از سطح 93 واحدی است.

    وی ادامه داد که در کوتاه مدت یورو فضا برای رشد در برابر دلار را دارد.

    وی گفت: "من معتقدم که روند صعودی [ یورو] در دراز مدت و بلند مدت محدود خواهد شد ، اما در کوتاه مدت  به نظر من اگر شما در این بازار افزایشی بوده اید،از سواری لذت بردید."

    وی افزود: "دلار آمریکا با کاهش اقتصاد جهانی فقط نمی تواند متوقف شود."

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو