عصر بازار

ترامپ: اوراکل به توافق با تیک تاک نزدیک شده است

عصر اعتبار- رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ گفت که شنیده است شرکت اوراکل آمریکا به توافق با بایت‌دنس چین در مورد تیک‌تاک بسیار نزدیک شده است.

ترامپ: اوراکل به توافق با تیک تاک نزدیک شده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، رئیس‌جمهور آمریکا دونالد ترامپ گفت که شنیده است شرکت اوراکل آمریکا به توافق با بایت‌دنس چین در مورد تیک‌تاک بسیار نزدیک شده است. این علی‌رغم این صورت می‌گیرد که منابع آگاه می‌گویند شرکت چینی در نظر دارد اکثریت مالکیت سهام این اپلیکیشن محبوب ویدئوی کوتاه را برای خود حفظ کند.

    با نگرانی‌های آمریکا در مورد دسترسی حزب کمونیست چین به داده‌های کاربران آمریکایی ترامپ به بایت‌دنس دستور داده بود تیک‌تاک را بفروشد و از آمریکا خارج شود. او تهدید کرده بود در صورتی که بایت‌دنس به این فرمان تن در ندهد تیک تاک را از همین یکشنبه در آمریکا ممنوع اعلام کند.

    با این حال تحت توافق بایت‌دنس با اوراکل، این شرکت چینی اکثریت سهام تجارت جهانی تیک‌تاک را در اختیار خواهد داشت و دفتر مرکزی تیک‌تاک در آمریکا برپا خواهد شد. استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا هم گفت که بایت‌دنس پیشنهاد داده است که با تیک‌تاک 20,000 شغل در خاک آمریکا ایجاد کند.

    ترامپ با اعلام نزدیک شدن دو شرکت به توافق و اینکه طرفدار لری الیسون، رئیس اوراکل است، گفت: به زودی در مورد اینکه این توافق را تأیید کند یا خیر، تصمیم می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی