عصر بازار

با وضع قرنطینه‌های جدید؛

بانک مرکزی اروپا ۵۰۰ میلیارد یورو به بسته کمک کرونایی خود افزود

عصر اعتبار- بانک مرکزی اروپا با توجه به وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدید، برنامه کمک کرونایی ۱.۳۵ تریلیون یورویی خود را ۵۰۰ میلیارد یوروی دیگر افزایش داد و آن را ۹ ماه دیگر تمدید کرد.

بانک مرکزی اروپا ۵۰۰ میلیارد یورو به بسته کمک کرونایی خود افزود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، بانک مرکزی اروپا با توجه به وضع محدودیت‌های قرنطینه‌ای جدید، برنامه کمک کرونایی 1.35 تریلیون یورویی خود را 500 میلیارد یوروی دیگر افزایش داد و آن را 9 ماه دیگر تمدید کرد تا به پایان مارس 2022 برساند.

    بانک مرکزی اروپا در بیانیه خود در پایان نشست فرانکفورت اعلام کرد: هیأت مدیره بانک مرکزی اروپا تصمیم گرفت بسته کمک اضطراری پاندمی خود را 500 میلیارد یورو افزایش داده و به 1,850 میلیارد یورو برساند. همچنین تصمیم گرفته شد این برنامه پایان مارس 2022 تمدید شود.

    این اقدام در حالی انجام می‌شود که با موج دوم کرونا در اروپا و وضع محدودیت‌های جدید قرنطینه‌ای ریکاوری اقتصاد اروپا تحت تأثیر قرار گرفته است. برنامه کمک کرونایی بانک مرکزی اروپا با هدف پایین نگاه داشتن هزینه‌های وام‌گیری برای اعضای اتحادیه اروپا و محافظت از آنها در مقابل پاندمی، از ماه آوریل آغاز شد.

    تحت این برنامه قرار است بانک مرکزی اروپا برای تزریق نقدینگی به بازار، حجم بزرگی از اوراق قرضه دولت‌ها را خریداری کند. بانک مرکزی اروپا همچنین نرخ بهره رفاینانس را 0.25 درصد، نرخ وام را 0.00 درصد و سپرده را منفی 0.5 درصد نگاه داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی