عصر بازار

حمله سایبری به سیستم داده بانک مرکزی نیوزلند

عصر اعتبار- بانک مرکزی نیوزلند می‌گوید که در سیستم داده آن تخلفی صورت گرفته است.

حمله سایبری به سیستم داده بانک مرکزی نیوزلند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، روز یکشنبه بانک رزرو نیوزلند گفت که به تخلف در یکی از سیستم‌های داده خود پاسخ فوری می‌دهد.

    در بیانیه این بانک آمده است: سرویس اشتراک فایل شخص ثالثی که توسط بانک مرکزی برای اشتراک و ذخیره برخی اطلاعات حساس استفاده می شود، به طور غیرقانونی مورد دسترسی قرار گرفته است.

    آدریان اور، رییس کل بانک رزرو نیوزلند گفت که این تخلف مهار شده است اما افزود که درک پیامدهای کامل این تخلف زمان بر است.

    وی در بیانیه ای گفت: ماهیت و میزان اطلاعاتی که به طور بالقوه به آنها دسترسی یافته مشخص شده است، اما ممکن است شامل برخی از اطلاعات حساس تجاری و شخصی باشد.

    در ماه آگوست، مجری بورس سهام نیوزلند مورد حمله سایبری قرار گرفت. یک شرکت امنیت سایبری مستقل که وظیفه بررسی حملات سایبری را دارد، گفت که حجم، پیچیدگی و استمرار این حملات برای نیوزیلند بی سابقه است.

    بانک رزرو نیوزلند در گزارش ثبات مالی نوامبر 2019 هشدار داد که فراوانی و شدت حوادث امنیت سایبری در نیوزیلند در حال افزایش است.

    در فوریه سال گذشته، این بانک در گزارشی اعلام کرد که هزینه پیش بینی شده برای حوادث سایبری برای صنعت بانک و بیمه بین 80 میلیون دلارنیوزلند (58 میلیون دلار) تا 140 میلیون دلار نیوزلند در سال است. حوادث شدیدتر احتمال کمی دارند اما هنوز هم می توانند رخ دهند.

    (1 دلار = 1.3808 دلار نیوزلند)

    پورسعید خلیلی