عصر بازار

مرد ۲۰۰ میلیارد دلاری!

عصر اعتبار- ثروتمندترین فرد جهان اکنون بالای ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت دارد.

مرد ۲۰۰ میلیارد دلاری!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، رکوردشکنی های ایلان ماسک کماکان ادامه دارد و وی اکنون با 209 میلیارد دلار ثروت بالاتر از هر فرد دیگری از جمله جف بزوس در صدر فهرست ثروتمندان دنیا قرار دارد. تنها در روز دهم ژانویه ثروت وی 14 میلیارد دلار بیشتر شده است.  او در ابتدای سال 2020 تنها 27 میلیارد دلار ثروت داشت و نفر پنجاهم این رده بندی بود.

    اکنون هر سهم تسلا به 816 دلار رسیده است و بدین ترتیب ارزش بازار این شرکت چیزی حدود 800 میلیارد دلار تخمین زده می شود. 

    از زمان عرضه اولیه سهام شرکت تسلا در سال 2010، ارزش هر سهم این خودروساز بیش از 140 برابر ( 14000 درصد) افزایش یافته است. هم چنین از ابتدای امسال ارزش سهام گروه تسلا  حدود 580 درصد افزایش یافته است. انتظار می رود با وجود شیوع کرونا و کاهش تقاضای جهانی، سودآوری این شرکت مثبت باقی بماند. تسلا پیشتر در یکم ژوئیه با پشت سر گذاشتن تویوتا به با ارزش ترین برند خودروسازی جهان تبدیل شده بود و اکنون شمار زیادی از کسانی که سهام این شرکت را در عرضه اولیه آن خریده بودند، میلیونر شده اند.

    علاوه بر خودروسازی تسلا، به لطف ارزش سهام شرکت اسپیس ایکس نیز رشد محسوسی در ماه های اخیر داشته است. الون ماسک طی یک سال اخیر بیش از 180 میلیارد دلار به ثروت خود افزوده است.

    گروه خودروسازی تسلا که مقر اصلی آن در کالیفرنیا قرار دارد، بیش‌تر در حوزه تولید خودروهای خودران و الکتریکی فعال است که در ژوئیه 2003 تاسیس شد. طبق اعلام بلومبرگ  در حال حاضر جف بزوس- مدیرعامل فروشگاه اینترنتی آمازون با بیش از 184 میلیارد دلار ثروت،  دومین فرد ثروتمند آمریکا و جهان است و پس از وی بیل گیتس، برنارد آرنو، مارک زاکربرگ و استیو بالمر در رده های دوم تا پنجم ثروتمندترین افراد جهان جای گرفته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی